Familie uitnodiging / aanmelden

• Bij het aanmelden bij een familie wil ik dat de beheerder een bericht ontvangt. Nou heb ik het volgende

Probleem is dat $toname niet werkt. Het bericht komt niet aan. Verander ik $toname in het INSERT INTO MESSAGE gedeelte in bv. $data->login dan komt deze wel aan bij deze gebruiker. Kortom, het probleem zit hem in het feit dat de juiste beheerder niet wordt gevonden...

• Heb je geprobeerd om een mysql_error() aan het einde te zetten?
    Misschien gaat er iets fout tijdens het zoeken/invoeren van de query.
    Daar kan je alleen achter komen met een mysql_error(), error_reporting is meer PHP gericht en zal de query dus niet direct als een fout zien.

• PHP
    $toname1 = mysql_query("SELECT `login` FROM `users` WHERE `famillie`='$joinedfam->naam' AND `famlevel`='3'");
    $toname = mysql_fetch_assoc($toname1);
    $naar = $toname['login'];
    mysql_query("INSERT INTO `messages`(`date`,`to`,`from`,`ip`,`title`,`content`,`date2`,`read`,`inbox`,`reply`) values(NOW(),'" . $naar . "','Family Spotter','$data->IP','Speler wil familie joinen','Beste, $data->login wil uw famillie joinen','$date2','0','1','0')");

Het is heel erg slecht gefixed, kan sneller maar denk dat het hierdoor een beetje duidelijker is. De uitkomst van Mysql_query is een resource, die nog gebruikt moet worden door bijv. [func]mysql_result[/func], [func]mysql_fetch_assoc[/func], [func]mysql_fetch_array[/func] of [func]mysql_fetch_object[/func]. Het zijn alleen maar voorbeelden.

• Citaat van wimmpie

verander mysql_fetch_assoc eens naar mysql_fetch_object

Want?

Iets meer informatie heeft de TS veel meer aan dan alleen een wijzig dit eens.
    Tevens is jou reactie ook niet echt van belang, assoc werkt zoals Jannick het aangeeft.

• Dank jullie wel. Ik bleef maar de melding krijgen

PHP
    Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource

Maar heb famillie was met dubbel ll geschreven (opgelost middels or die(mysql_error())

Bedankt ;)

:slotje:

PHP
    $toname = mysql_fetch_assoc($toname1);

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!