• Op deze regel

PHP
    mysql_query("INSERT INTO `messages`(`date`,`to`,`from`,`ip`,`title`,`content`,`date2`,`read`,`inbox`,`reply`) values(NOW(),'$data->login','Anoniem','$data->IP','Promotie','Proficiat. Je bent gepromoveerd naar $rank!','$date2','0','1','0') WHERE `login`='".$data->login."'" AND $data->rank <10);

krijg ik deze notice

PHP
    Notice: Undefined variable: date2 in

Echter in de tabel messages bestaat data2 gewoon.

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?

• Daar heb ik ook naar gezocht. Maar ik denk idd dat dit het probleem is. Maar hoe kan ik dit dan anders oplossen? date (de 1e) werkt namelijk wel gewoon.

AANVULLING

Een andere notice krijg ik hier

PHP
    $hoeren        = mysql_query("SELECT * FROM hoeren WHERE stad='$data->city'");
    	$district    = mysql_fetch_object($hoeren);
    	$redgeld = rand(10,15) * $district->verkocht;
    	mysql_query("UPDATE `hoeren` SET `red_bank`=`red_bank`+'$redgeld' WHERE `eigenaar`='$district->eigenaar'"); 
    	mysql_query("UPDATE `hoeren` SET `winst`=`winst`+'$redgeld' WHERE `eigenaar`='$district->eigenaar'");

Notice: Trying to get property of non-object

(3x op de 3e, 4e en 5e regel)

• Citaat van "gamecontrol"

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?

Leer PHP en MySQL errors van elkaar onderschijden.
    MySQL errors krijg je pas als je mysql_error() aanroept en er iets mee doet, als je dat niet doet is het dus een PHP error (notice in dit geval) en moet je niet naar een fout in de SQL syntax maar in de PHP syntax zoeken.

Citaat

Undefined variable: date2

Heel simpel, het volgende komt niet in je script voor/wordt niet uitgevoerd:

PHP
    $date2 = 'dummywaarde';

Leen eens een PHP boek uit je bieb, je zegt wel te leren door al je fouten hier op CP te dumpen en op te laten lossen, maar ik merk niet dat je ook maar iets leert (het lijkt me heel sterk dat dit echt de eerste keer is dat je zo'n notice leest.)

• Bedankt Darsstar: maar als ik $data2 erin zet krijg ik toch niet automatisch de datum mee (daar doel ik hierop).

Verder weet ik dat een notice geen error is (zal het volgende keer duidelijker vermelden) maar heb zojuist de error log eens aangezet en probeer nu alle notices en warnings te verwijderen.

Betreft deze notice: nee is niet de eerste keer dat ik deze lees, maar normaal is het idd $text maar had het idee dat ik hier toch echt iets andere moest zetten om de datum mee te geven.

Betreft de 2e notice: hierop iemand enig idee?

• Je kunt $date2 = time(); proberen, maar jij hebt de meeste informatie liggen om te bepalen wat het moet worden.
    Ik kan alleen maar gokken, jij daarintegen kan uitzoeken in wat voor formaat het moet, of het de huidige tijd moet zijn of dat er bv. 6 uur bij opgeteld moet worden etc.

[func]mysql_fetch_object[/func]
    Lees eens wat er onder het return kopje staat.
    Wanneer is $district geen object?
    Hoe controleer je of $district de verwachte waarde bevat of niet? (heel erg bassis, niet te moeilijk denken)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!