Smilie insert (CP)

• Beste,

Hoe kan ik het makkelijkst, en het mooist een stukje tekst inserten, nadat de gebruiker op een image klikt?
    Dus wat hier op CP ook zo is bij de smilies, als je op 1 klikt, komt er bv ":)" in het tekstvak.

Hoe speel ik dat klaar?

(In broncodes kijk ik liever niet :))

Lars

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • De textarea zou dan op de volgende manier moeten:
    <textarea name="test" id="mijntekstvakje"></textarea>

name is gewoon de naam die je mee geeft aan de textarea dit kan altijd anders heten, maar het id die je mee geeft aan de textarea is wel belangrijk want dit heb je nodig om javascript te gebruiken via getElementbyId, in dit geval mijntekstvakje.

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

• Ik heb het toch maar van CP overgenomen :)
    Kon het nergens goed vinden.
    Ik stuit nu op het probleem, dat de smilie altijd op het eind word geplaatst, terwijl ik het beter vind als ie op de cursor komt.
    Dus, je typt een bericht, bent bij zin 10, maar bedenkt dat je een smilie achter zin 2 wilt hebben, je plaatst je cursor erheen, en de smilie komt helemaal achteraan, i.p.v op de cursor.
    Dit script heb ik nu:

Bedankt alvast!

Lars

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 28.01.10 15:18:04:
    Edit:
    Ik heb het veranderd in dit:

En alles is deels opgelost, de smilies komen nu wel op de plek van de cursor, echter als je een stuk tekst selecteert, en je wilt dit bv. dikgedrukt maken, dus je klikt erop, dan is de tekst weg, en de [b*][/b*] tag komt er voor in de plaats, dus hij vervangt het, i.p.v dat het eromheen komt zoals hier.

Hoe speel ik dat klaar?

Lars

• Dan dit

PHP
    <input type='button' style='width: 100px' value='Onderstrepen' onClick='add("[u]tekst[/u]");' onMouseOver='this.style.cursor="pointer";'>

Bij mij werkt ie gewoon;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!