Het gebruiken van criminolz is totaal niet erg dat wil ik als eerste even voorop zetten ik heb deze source alleen gekozen omdat hij sowieso al onder GNU staat dus ik aan mag passen wat ik wil.
Ik zat een beetje rond te kijken en zat me te verbazen hoe rommelig het allemaal inelkaar steekt.
Punt 1:
Jullie hebben een template parser wel ingebouwd zitten maar als nog gebruiken jullie HTML in je php bestanden, waarom?
Punt 2:
Waarom kom ik steeds bestanden tegen die SQL injectie gevoelig zijn. Vooral bij de inlog pagina is dat belangrijk dat die er niet inzit.
Na wat rond kijken dacht ik, ik laat even zien wat ik bedoel met rommelig:
Hier de versie die het eerst was:
(Het zijn 2 .php bestanden)
Ik heb letterlijk overgekopieert en even een kleine opmerking tabben is niet zo heel moeilijk en behoud het overzicht en WHY OWH WHY gebruiken jullie bij "inc.login.php" 2x een login functie 1x met md5 hash en 1x zonder md5 hash.
ten eerste die zonder md5 hash snap ik sowieso al niet waarom hij erin zit ten tweede snap ik niet waarom het er 2x in zit. Als je dan over gaat naar md5 verwijder dan de andere inlog mogelijkheid.
(en ja ik weet er zijn updates geweest, geef dan een converter tool mee die alle wachtwoorden in md5 zetten)
Daarnaast login.php is vrijwel een html document WAAROM gebruik je geen template parse daarvoor zijn die dingen gemaakt en hij zit er nog wel is ingebouwd bij jullie.
Het gebruik van @ moet je als het ook maar kan vermijden in dit geval is het makkelijk te vermijden door met een "if" statement te werken en dan kan je dat ook achterwege laten.
En hoe ik het heb aangepast:
(Zijn ook 2 bestanden)
http://pastebin.com/m1917c436
Het gebruik van tabben gebruik ik zelf ook en ik hou een structuur aan die ik altijd gebruik. Ik zeg niet dat het de beste programmateur is die er bestaat maar ik wil wel zeggen dat bepaalde handelingen tegenwoordig nodig zijn om geen hackers in je game te krijgen.
Zie dit ook niet als commetaar om commetaar te geven maar opbouwende kritiek die gebruikt kan worden bij de volgende update's van criminolz (als die nog komen)
Greetz,
Patrick