Is t makkelijker om n game in een framework te bouwen?
framework
- Axl_H
- Closed
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Als je eenmaal een beetje bekend bent met een framework is het makelijker dan zonder. (als het een goed framework is dan)
Daar zijn frameworks voor, het begin gaat langzamer. (je maakt dingen die je laten heel fijn kan hergebruiken)
Dan gaat het opeens een stuk snellen omdat bijna alles al gedaan is (het framework, en de dingen die jij al hebt gemaakt.
En het slot duurt altijd lang voor zover ik weet. -
Hij had het volgens mij ook niet over hoelang het duurde maar of het makelijker is. en daar is het antwoord dus ja op aangezien je dingen die je dan al gemaakt hebt makelijk kan hergebruiken
-
Heel vaak gaat snelheid ook samen met makkelijke dingen, bij mij in elk geval.
In het begin moet je veel afwegingen maken die de rest van de applicatie beinvloeden, vaak ik het moeilijk de beste manier te kiezen en neemt dat best wat tijd in beslag.
Later hoeft dat veel minder en kun je het merendeel van de hersencellen met rust laten en scripten wat er gescript moet worden.Een framework leren kennen kan moeilijk zijn/een tijdje duren.
Maar wanneer je er eenmaal vertrouwd mee bent gaan dingen een stuk sneller en makkelijker, veel basis dingen zijn al voor je gedaan.
Er is zelfs een grote kans dat er ook veel geavanceerdere dingen voor je gedaan zijn doe je ook alleen maar even hoeft te leren kennen. -
Makkelijk is veel gezegd, zonder kennis van PHP en OOP(niet noodzakelijk OOP) ben je amper iets met een framework, dat maakt het alleen nog gecompliceerder.
Je moet eerst de framework leren kennen, voor aleer je er mee grote projecten gaat uitvoeren.
De beste die ik kan opnoemen is mijn top 3 lijstje:
1. CodeIgniter (de beste voor beginners)
2. Kohana (de PRO versie van CodeIgniter, oorspronklijk een fork van CI)
3. Zend framework -
Oke, bedankt voor de reacties, ik ga denk een source ombouwen naar een framework. Welke raden jullie aan met ajax er bij?
-
CodeIgniter als je geen ervaring hebt met frameworks, Kohana als je al genoeg ervaring hebt, zend framework als je een pro bent op het gebied van PHP en MySQL).
Simple as that!
-
aha, ik zal r naar kijken, :cheer: ik kom hier nog op terug
-
Ik gebruik zelf CodeIgniter voor mijn huidige project, en ik ben er erg tevreden over. Het is een framework dat inderdaad makkelijk is om te begrijpen. De documentatie is helder en goed opgesteld. En zodra je de basis kent, ontdek je ook de geavanceerde mogelijkheden van CodeIgniter. CodeIgniter is dus aan te raden om mee te beginnen.
Daarnaast staan bij mij Kohana en cakePHP op mijn favorieten lijstje. Kohana is inderdaad oorspronkelijk een fork van CodeIgniter, maar nu op zichzelf al een volwaardig framework. cakePHP is wel weer iets lastiger, maar wordt door veel grote websites gebruikt, wat ook de goede naam bevestigd. Daar vind ik de documentatie her en der wat lastig geformuleerd, maar daar valt mee te leven.
-
Niet te vergeten dat cakePHP ook een Nederlandstalige documentatie heeft, (half maar beter als niets :p).
Maar omdat ik graag refereer naar sites die je wat op weg helpen, heb ik hier een geweldige screencast: http://net.tutsplus.com/videos…niter-from-scratch-day-1/ een serie van tot nu toe 7 screencasts over CodeIgniter (Engels) geweldig voor beginners.
-
is de documentatie er van te downloaden?
heb de documentatie gevonden
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!