Wat kan ik doen?

  • Beste cp,


    Kan iemand mijn helpen.


    Ik zit met een probleem ik ben in oktober gestopt met werken voor een kantoor echter zouden ze afschrift maken en me salaris van september naar mijn toesturen dit hebben ze echter nooit gedaan ik heb meerdere malen met het kantoor gebeld en gemailt echter kreeg ik telkens we zijn bezig met de afschrift en rond 24 november kan je je geld op je rekening verwachten dit is tot op heden van vandaag nog niet gebeurd.


    Het gaat hier om de salaris van
    september en oktober plus afrekening omtrent vakantie uren en geld.


    Heeft iemand advies wat ik het beste kan doen??


    Graag alleen informatie waar ik wat aan heb.


    Alvast bedankt.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik heb het advocatenkantoor meerdere malen gebeld en meerder malen werdt ik afgescheept met we zijn er mee bezig.


    Tot op heden krijg ik dit nog te horen terwijl ze de laatste keer hadden gemeld 24 november kan je het op je rekening verwachten dit is inmiddels 7 dagen later en nog niks.


    Ik heb nog nooit in deze situatie gezeten en weet dus weinig op dit gebied vandaar dat ik hier vraag.


    En ja ik weet veel maar zoveel weet ik ook weer net niet.

  • K.Rens.. er zit een bepaald tijdslimiet aan verbonden wettelijk.. Ik geloof dat je zelfs een brief kan opstellen met een termijn van 3 dagen betalen mocht dit niet gebeuren dat je de dagen erna rente kan rekenen over het totaalbedrag wat nog uitbetaald moet worden..


    overigens moet je dit ook schriftelijk aan de tegenpartij laten weten.. hoeveel die rente precies is weet ik niet meer maar heb dit zelf ook eens voor de hand gehad

  • Je moet inderdaad in zo'n brief altijd het gevolg van later betalen benoemen, zodat je werkelijk druk op de ketel zet. Maak het niet al te bont, dan kan het wel eens tegen je gebruikt worden.


    Maar sowieso: een goede duidelijke brief sturen is het beste plan. Dan staat het ook gelijk zwart op wit; handtekening eronder en klaar.

  • K.Rens bedankt voor de tip en zal een brief opstellen en die aangetekend op de post doen met daarin het verzoek binnen 48 uur het achterstallige loon te betalen zoniet dat ik dan verdere stappen zal ondernemen.


    Topic kan op slot:slotje:

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 01.12.09 17:50:48:
    Beste,


    Bijdeze wil ik u nog een maal herinneren dat u mijn salaris van de maand september en oktober nog steeds niet heeft weggestort tevens heeft u ook nog steeds geen afrekening gestuurd.


    Ik verzoek u dan ook binnen 48 uur alsnog mijn verdiende lonen plus afrekening alsnog over te boeken op mijn rekening.


    Doet u dit niet ben ik echter genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen het zij rente trekken of een advocaat in handen tenemen en komen alle gemaakte kosten voor u rekening.


    Nogmaals verzoek ik u dus binnen 48 uur als nog all het geld over te maken.


    Met vriendelijke groet,


    Willem van den Akker




    Zoiets??/

  • Citaat

    Doet u dit niet ben ik echter genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen het zij rente trekken of een advocaat in handen tenemen en komen alle gemaakte kosten voor u rekening.


    Deze zin is niet volledig correct.


    Meer iets zoals:
    Doet u dit niet, ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen. Gedurende de periode van de laadtijdige betaling zal rente verschuldigd zijn over het openstaande bedrag, gelijk aan de officie? marktrente geldend op dit moment.


    Indien u hieraan geen gehoor geeft, zie ik mij genoodzaakt een advocaat in te schakelen. Alle hierdoor gemaakte kosten zullen op u verhaald worden.


    Hoogachtend,
    ...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!