Waarom PDO?

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Even als voetnoot voor post van boven: Mysql gaat helemaal niet weg, het is alleen in overweging genomen maar ze hebben ervanaf gezien. En er is al een vervanger voor de standaard mysql-extensie; mysqli. Maar dat terzijde.

Heb ooit geprobeerd om met PDO te werken, maar ik kreeg enkele dingen niet voor elkaar. Wat ik erover gelezen heb (artikelen over het verschil tussen mysql en PDO), is PDO inderdaad veel meer object orientated.

• Ik zal even een lijstje voor je maken:

- PDO ondersteund meerdere database engines, waardoor je simpel kunt overstappen op een andere engine (Mits je nette SQL schrijft).
    - PDO is een object, deze kun je dus extenden. Hierdoor kun je PDO aanpassen aan je eigen smaak, bijvoorbeeld de query() methode aanpassen (door iets toe te voegen aan de functionaliteit).
    - PDO maakt gebruik van Exceptions, inplaats van errors. Dit levert ook vele voordelen op.
    - PDO kan goed werken met transactions.
    - Objecten werken gewoon veel fijner dan die functies!

• Met MySQLi kun je ook mee in OOP werken, en vind MySQLi toch iets beter dan PDO (persoonlijk dan toch!), ook kan PDO sommige dingen niet, terwijl als je naar MySQLi overstapt het veel makkelijker is om je oude code aan te passen.

Maar het is vooral een kwestie van 'smaak' en ervaring ;).

• Het is maar net hoe je ervaring is en wat je bent gewent.
    Ik zelf ben mysqli nu meer gewent komt omdat het makkelijker te leren is dan alles opeens in pdo te maken en te snappen.

Maar ik kijk gewoon wat school gaat doen als we oop krijgen.
    Ik hoop dat ze wel weten dat mysql er uit gegaat in php 6, want anders leert iedereen bij mij in de klas het fout . xd

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!