iMac of MacBook ?

• Indien je iets grafisch doet als werk ontkom je haast niet meer aan een Apple. Mac is extreem geschikt voor Video en Fotobewerking.

Voordelen:

Apple is beter afgestemd op de hardware, waardoor het voor mij erg handig is om andere besturingssystemen hierop te virtualiseren d.m.v VMware Fusion. Ik maak zo meer optimaal gebruik van het systeem. Daarnaast merk ik toch echt het verschil tussen het aantal programma's wat vastloopt op windows en op Mac OSX, op Mac nog geen enkele crash gehad. Ook zijn er haast geen (2 in totaal dacht ik) virussen voor Mac.

Nu geef ik ook zo toe dat als je frequent gamer bent zeker niet naar Mac moet overstappen. Ook voor gewone kantoor computers zou ik Mac niet aanraden, naast dat de kosten natuurlijk een stukje hoger liggen.

Tja, de mighty mouse is natuurlijk alom berucht, maar als je bijvoorbeeld een MacBook bekijkt: Afstandsbediening, Batterij gaat 7 uur mee, Leuk en licht design, dan compenseert dat ruimschoots de muis (die je overigens niet hoeft te kopen :P )

• Citaat van Niels

Hardware is hardware. Is dus niks anders.

wedde dat je meer aan een mac heb? je kan r alles op installeren. je kan kwa performance r zelfs beter op gamen

• Citaat van deathkill

wedde dat je meer aan een mac heb? je kan r alles op installeren. je kan kwa performance r zelfs beter op gamen

Opzich is dat wel waar.
    Maar naast het feit dat mac ( meer hardware bied ) betere pc's verkoopt is OSX ook een beter besturingssysteem.
    Het gaat veel beter om met het bruikbare geheugen.
    Waarals windows alles erin pompt is OSX er heel efficient mee.
    Dit kan je wel merken door performance.

Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

• De enigste reden dat Mac stabieler zou zijn is omdat het op BSD gebouwd is.

@deathkill
    Dus als ik een Intel dual core via Apple bestel of ik bouw hem zelf? Dus precies dezelfde hardware zou het Apple product dan beter zijn. Lijkt me nogal sterk he, denk na voor je wat zegt.

• Niels, maar ik heb dus wel een punt ;)

Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

• Ik denk dat iedereen wel even 2 dingen moet gaan weten.
    1 wat zoek jij in een OS.
    Ik heb bij voorkeur bijv een goed werkend stabiele pc die goed gebruikt maakt van me specs, geen virussen en waar ik gewoon als er iets mis mee is direct support kan krijgen, daarom heb ik Linux :).
    Windows heeft geen van deze specificaties xP.
    Als je gewoon out of the box wil, puur voor gebruiksgemak en om beetje te gamen, dan kan je windows gaan gebruiken ja.
    Mac is meer de bussenis man, wil je werken met je laptop of computer, neem dan een mac, niks handigers dan een goed uitziende OS waarmee je al je documenten bij je kan hebben en mooi kan photoshoppen.

2,
    DE TOPIC STARTER ZOEKT EEN MAC ! DUS WAAROM HEBBEN WE HET HIER OVER LINUX EN WIND(HOOS)

• Citaat van Gunpower

Als je reageert zorg dan dat het iets toevoegt.
    Onderbouw je zin eens guido.

In dit topic wordt gevraagd welk product is aan te bevelen.
    Naar mijn mening brengt jouw reactie minder bruikbare informatie toe dan waar jij mieterig over doet.

Ter verduidelijking:
    Deze persoon vraagt iets, ik geef mijn mening, punt.

• Guido, heeft jou mening dan wel wat bijgedragen ?

• Laeresh, niemand heeft jou wat gevraagd.
    Maar omdat je er zo graag op aandringt...

Wel en niet, wel omdat het een persoonlijke mening is en gebruikt kan worden in het voordeel van de TS.
    Niet omdat het door bepaalde mensen niet gezien wordt als bruikbare informatie :)

Wil je nog verder gaan? PM..

• Je loopt met je neus achter de feiten aan.

1. Er is al gezegd verder te gaan via een PM, praat vervolgens zelf niet offtopic.
    2. Ik heb niet gepraat over Windows maar alleen beide opties afgekeurd, misschien dat het je is ontgaan?
    3. Als je toch alleen maar hier bent om onnodig commentaar te leveren, hoepel dan maar op zou ik zeggen :)

• Citaat van Guido

In dit topic wordt gevraagd welk product is aan te bevelen.
    Naar mijn mening brengt jouw reactie minder bruikbare informatie toe dan waar jij mieterig over doet.

Ter verduidelijking:
    Deze persoon vraagt iets, ik geef mijn mening, punt.

Ja maar je kan je mening niet onderbouwen:?:

Reageer dan gewoon niet als je geen reden hebt om je reactie te verantwoorden

Mac Verkoopt gewoon alleen goede spullen ( misschien de mighty mouse niet dan)
    maar omdat er zo weinig mac spullen zijn vergeten we hoeveel slechte windows producten er wel niet zijn!
    Dat zijn er wel meer dan 1 muis

http://www.bbxweb.nl
    Kwaliteits layouts voor een lage prijs op maat gemaakt!
    Al vanaf 50 euro inclusief basing/slicing!
    |[b]Alle cp\'ers krijgen 5 euro korting op het eindbedrag

• Gunpower precies...

Citaat

Laeresh, niemand heeft jou wat gevraagd.
    Maar omdat je er zo graag op aandringt...

Niemand had jou ook wat gevraagt, maar mijn vraag was wel relevant, dus ik snap zo'n reactie dan weer niet ?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!