Nieuw Concept

• beste allemaal,

ik kreeg ineens een leuk idee binnenschieten een site waar je enkel .mp3's op kunt zetten dus geen youtube maar gewoon chill muziek luisteren in allerlij soorte catogorie's mensen kunnen zelf muziek uploaden. maar ik zit met een probleem is het te regelen dat ik niet metteen aangeklaagt word door platenmaatschappijen omdat ik hun muziek zeg maar aanbied online? of moet ik in de disclaimer vermelden dat ik de eigenaar nergens voor aansprakelijk gesteld kan worden?

mvg. LH Media

• Lol jij bent ook de verantwoordelijke over de bestanden die op jouw server staan. Youtube moet toch ook content verwijderen en wordt zelfs aangeklaagd door van die achterlijke bedrijven die op Google's geld uit zijn? Zie het maar zo.

• mooi concept maar niet slim om het zo op het forum neer te gooien :x

En als je in je Algemene voorwaardens zet loop je veel minder risco hooguit wat zal gebeuren is dat je een email of brief krijgt met een verzoek het te verwijderen.

• Het kost ongeveer 375 euro bij buma/stemra om muziek te mogen afspelen op 1 domein (iets.nl bv).
    Van zodra je muziekrechten hebt betaald, mag je deze afspelen.

Voor alle muziek die je aanbied, moet je de originele cd/online aankoop wel bezitten, je moet de muziek dus gekocht hebben met bewijs van betaling.
    Verder moet het ook toegestaan zijn deze online ter beschikking te zetten, iets wat meestal niet het geval is bij online aangekochtte muziek.

• Zaken met muziek en auteursrecht zijn echt niet aan te raden. Zeker in België niet, SABAM heeft Youtube hiervoor een proces gelapt, omdat gebruikers filmpjes gebruiken waardoor de zangers inkomsten verliezen

[offtopic]Terwijl veel mensen ontdekt worden op zo'n sites, inkomsten verliezen door Youtube is toch minder, dan die miljoenen torrent en download sites:p[/offtopic]

Aan zo iets zou ik niet beginnen, binnen de kortste tijd, mag u betalen! Als zet u dat u niet aansprakelijk bent, toch bent u dan eigenaar van de site en alles erop!

Is ook geen origineel idee, wordt gewoon niet te veel uitgevoerd in België en Nederland.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!