Graag advies voor mijn website

  • Beste forumleden,


    Ik ben al bijna 20 jaar actief met mijn website die computergebruikers helpt met allerlei computerproblemen. Echter, de laatste maand is het verkeer naar mijn site blijven dalen, ondanks mijn inspanningen om het te verbeteren. Ik heb al verschillende strategieën geprobeerd, maar tot nu toe heb ik weinig succes gezien.


    Ik zou graag wat advies van jullie willen vragen. Welke strategieën hebben jullie gevonden om effectief het verkeer naar jullie websites te vergroten? Zouden jullie mijn website willen bekijken en eventuele suggesties willen geven voor verbeteringen?


    Dit is mijn website: https://decomputer.be


    Alle advies en suggesties zijn welkom. Ik waardeer jullie tijd en hulp enorm.


    Met vriendelijke groet,

  • Hoi stefvn,


    Ik zie dat je wordpress draait, wat doe je aan SEO?

    Als ik je namelijk door een SEO checker haal, dan scoor je gemiddeld tussen de 70% en 75%, ruimte voor verbetering.

    Wordpress heeft hier goede plugins voor.


    Verder wat doe je aan linkpartners, ben je op andere website's terug te vinden met verwijzingen naar je artikelen?

    Neem bijv. bloggers die jou website tippen.

    Verder als ik op je website kom, het eerste wat ik zie is een onoverzichtelijke website, is de template niet altijd netjes verdeeld.

    Tip gebruik wat meer afbeeldingen met goede omschrijvingen (vul in wordpress alle velden in van de afbeelding), dit komt je SEO ten goede.


    Focus je ook vooral op je doelgroep, de website lijkt nu heel breed, maar met een focus kun je makkelijker sturen. Als je hoeveelheid bezoekers toeneemt kun je je website hier ook op aanpassen en eventueel later je doelgroep verbreden.


    Ik zie nu namelijk bij een snelle kijk als drie doelgroepen:

    - De amateur IT'er die een probleem van een zelf opstartende pc probeert op te lossen.

    - De Leek die zijn pc aan een TV wil koppelen (atrikel is in mijn ogen ook niet up to date en way to long)

    - De gamer, voor goede setups en tips.


    Persoonlijk zou ik een doelgroep kiezen, en bijv. voor gamers een extra website maken.
    Deze 2 websites kun je ook weer naar elkaar laten verwijzen, goed voor je SEO, nadeel je zal op beide websites dagelijks iets moeten posten.


    Ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben.

    Veelal is mijn persoonlijke mening! Til daar vooral niet negatief aan. Het is positief bedoelt!

    Ik vind dit soort tip websites namelijk prachtig, zeker voor bijv. mijn ouders, die wijs ik graag naar dit soort sites :)


    Succes

  • Hoi, Jeroen


    Bedankt voor de feedback. Hier kan ik meer aan de slag. Het opsplitsen van de site is wel wat ingrijpend. Dat moet ik even laten bezinken. Linkbuilding is natuurlijk niet evident omdat ik van mening ben dat links op een natuurlijke manier moeten verkregen worden.


    Alvast bedankt

  • Wat Jeroen zegt over 2 websites zou ik deels afraden. Google heeft bv niet graag als je 2 websites (op een zelfse host en dus ip) naar elkaar linkt.

    Ik zou eerder categorieën maken.


    Tevens is er geen menu op mobiel, en is alles maar te vinden op 1 pagina.


    Als je echt wilt investeren in je website zou ik je aanraden om een Wordpress theme aan te schaffen via Themeforest.


    Alsook, focus inderdaad op je artikels. Deze zijn inderdaad te langdradig. Je zou bij langere artikelen bovenaan al een leidraad kunnen geven van de bepaalde hoofdstukken (met een link zodat ze gelijk doorscrollen naar het hoofdstuk).


    Als jij betere content hebt dan de concurrent, gaan andere mensen sneller linken naar jouw website.


    Als ik meer tijd heb, zal ik is op de computer kijken en proberen uitgebreid te antwoorden.

  • Wat Jeroen zegt over 2 websites zou ik deels afraden. Google heeft bv niet graag als je 2 websites (op een zelfse host en dus ip) naar elkaar linkt.

    Ik zou eerder categorieën maken.

    Dit klopt inderdaad, ik had er bij moeten vermelden dat het een andere server moest worden.

    Categorieën kan inderdaad ook, hier dient dan een echt goed template bij te zitten zoals Ferhat.Remory vermeld.

    Linkbuilding via een natuurlijke weg, hier heb je op zekere zin wel gelijk in. Maar je hebt nu blijkbaar te weinig, forums, socials alles telt mee. Als je artikelen goed zijn, en je dit een beetje pushed zal de rest van zelf gaan.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!