berichten script

  • Het script heeft een read pagina die niet werkt

    Dit is niet alle code. Ook genereert include(_once) geen foutmeldingen als er bestanden ontbreken.


    Krijg je ook foutmeldingen te zien?
    Zet anders eens aan het begin van het bestand (direct op de regel na <?php) het volgende:


    PHP
    error_reporting(E_ALL);
    ini_set('display_startup_errors', true);
    ini_set('display_errors', 'stdout');

    Dit zorgt ervoor dat alle foutmeldingen (dus ook notices enzo) op het scherm worden weergegeven. Deze instellingen zijn uiteraard alleen bedoeld voor debugging.


    Krijg je vervolgens meldingen op het scherm te zien?

  • Dit is niet alle code. Ook genereert include(_once) geen foutmeldingen als er bestanden ontbreken.
    Krijg je ook foutmeldingen te zien?
    Zet anders eens aan het begin van het bestand (direct op de regel na <?php) het volgende:


    PHP
    error_reporting(E_ALL);
    ini_set('display_startup_errors', true);
    ini_set('display_errors', 'stdout');

    Dit zorgt ervoor dat alle foutmeldingen (dus ook notices enzo) op het scherm worden weergegeven. Deze instellingen zijn uiteraard alleen bedoeld voor debugging.


    Krijg je vervolgens meldingen op het scherm te zien?

    @FangorN ik heb voor deze vriendelijke jongen al gekeken toevallig en dit is wel alle code met betrekking tot de berichten, de includes is puur de database connectie en de functies gaan over andere zaken.


    De debugging heb ik zelf nog niet aangezet gehad, ook niet aangedacht eigenlijk stom van mij!
    Dit zal ik vanavond even doen!

  • Goeiedag Lekkeryoo,


    Vorige keer hadden we al aangegeven dat het misschien verstandig is eerst eens basis PHP en MySQL te gaan leren. Nu geef je aan een script te hebben gekocht, maar kom je per direct met de eerste fout weer hierheen. Mag ik vragen wat je zelf al hebt geprobeerd om het op te lossen? en wat zijn je eigen bevindingen waar eventueel de fout zou kunnen zitten?

  • hoi servertjee


    als je goed hierboven leest krijg ik al hulp van jeroen en ik ben hier heel blij mee en alle hulp die ik van iedereen kan krijgen is mooi mee genomen en ik weet niet of het het al wist maar ik heb verstandelijke beperking op het gebied van leren ik woon dan ook op een instelling
    zo dat is eruit
    het is niet dat ik hiermee iemand of wat op zijn plaats wil zetten hoor
    ik heb zo doende gewoon hulp nodig
    op dit vak hopelijk begrijp je mijn verhaal dank je wel



    m.v.g lekkeryoo

  • Hi @lekkeryoo,


    Ja dat is dus iets wat je vanuit een beeldscherm en berichtjes niet meekrijgt, heb nu ook zeker meer begrip voor je situatie. Toch blijf ik wel van mening, dat het altijd goed is voor iets te vragen dat je zelf ook dingen probeert en die in je bericht erbij vermeld, ik snap dat je dus moeite hebt met leren, maar alleen jij kan zelf het zaadje planten waar wij dan weer op kunnen uitbouwen voor je :)

  • Hi @lekkeryoo,


    Ja dat is dus iets wat je vanuit een beeldscherm en berichtjes niet meekrijgt, heb nu ook zeker meer begrip voor je situatie. Toch blijf ik wel van mening, dat het altijd goed is voor iets te vragen dat je zelf ook dingen probeert en die in je bericht erbij vermeld, ik snap dat je dus moeite hebt met leren, maar alleen jij kan zelf het zaadje planten waar wij dan weer op kunnen uitbouwen voor je :)

    Hij is hier ook zeker mee bezig! Gisteren hebben we met zn 2e een stukje van phpmyadmin door genomen en dit ging super goed! ook wordt er aan de weg getimmerd met een stukje html! Stap voor stap zijn we bezig!


    Helaas ben ik op het gebied van php ook achtergebleven, en timmer hier zelf ook aan! vandaar de post :) (ben zelf in de IT niet meer als een sturende factor die besluiten moet nemen :p)
    De instelling van @lekkeryoo is dan ook zeker goed om er voor te gaan, en ik denk dat wij ook een prima platform kunnen bieden om hem daarin te ondersteunen.


    Maar goed ik zal even voor me zelf spreken met het berichten script, nou is het al lastig om in een vreem systeem te stappen.
    Dat ook nog eigenlijk om eerlijk te zijn niet heel super in elkaar zit en maar half af is.


    Vandaar de vraag, ik zie voor mij ook een aantal nieuwe dingen waar ik dus niet uit kom, ik ga straks even met de error reporting werken! Hopelijk komt er wat betere info uit als die ik nu al heb :)


    Update 19.00 uur:

    Code
    Notice: Undefined variable: reading in /home/u87647p82798/domains/thugielife.nl/public_html/messages.php on line 101
    
    
    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/u87647p82798/domains/thugielife.nl/public_html/messages.php on line 101

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!