3D - Werken met maten

  • Beste,


    Voor een nieuw bedrijf, wat overigens niet door mij gestart wordt, ben ik opzoek naar een 3D programma.


    Informatie:
    Zoals jullie misschien begrijpen zal het een goed programma moeten zijn, wat met professioneel beleid geleerd en gebruikt moet worden.


    Wat zijn de minimale vereisten:
    Dat je maten kunt invoeren. Dit is zowel de grootste vereiste. Het 'bedrijf' wil namelijk dat alle maten tot op de 1/10de van een millimeter in zijn geheel kloppen. Zo niet kan dit later grote problemen geven.
    Ook moet je simpel iets toe kunnen voegen of kunnen verwijderen.


    Wat wordt er niet gezocht:
    - AutoCAD (Door de prijs)
    - Google SketchUp
    - En andere slecht tot matig gebruikte programma's


    Bedankt voor jullie moeite om dit te lezen, en ik hoop op heel wat reacties


    Met vriendelijke groet,
    Cas van Dongen

  • Wings3D:


    Je moet geen kant en klare dingen verwachten maar dit programma heeft denkik wel wat jij wil. IK weet niet om welke soort maten het gaat. Als je bijvoorbeeld 3d objecten wil maken laat maar zeggen richting de MMORPG ontwikkeling is dit programma voor jou.


    In het geval dat jij een huis bedoeld ofzo.. Zou ik toch overgaan op tekenen wat iedere architect doet ;) Nauwkeurig op de millimeter is een grote vereiste waar volgens mij geen programma aan voldoet. In het geval van huizen worden alleen maar 3d programma's gebruikt om de vormgeving te weergeven. Dat hoorde ik iniedergeval van mijn oom.


    Grtz


    Lars

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!