Unblock YouTube

  • Hallo iedereen,


    Ik wou eens horen of het mogelijk is om automatisch geblokkeerde videos te laten unblocken doormiddel van Javascript?


    Ik heb zelf al wat proberen zoeken, maar wat te verwachten was vond ik alleen maar 'unblock addons' of sites om mee te unblocken...


    Ook vond ik een code die wanneer je op de error klikt je linkt naar een andere site om ze te bekijken, maar helaas dus niet wat ik zocht..


    Iemand hier toevallig die me hierbij kan helpen?


    Alvast bedankt,
    Mvg

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • De eerste vraag die bij mij opkomt is: waardoor worden deze geblockt?
    - door YouTube zelf (regio-gebonden content)?
    - door een firewall?
    - door een programma of administratieve rechten van het apparaat waar je op werkt?
    - specifiek door je browser of een browser addon?
    - iets anders?


    Als je zegt "Dokter ik heb ergens pijn" kan een dokter niet meteen een recept uitschrijven :).


    Je hebt het over een error, hoe luidt deze?

  • Het gaat om de YouTube GEMA blocks, dus country gebonden.


    Ik zou dit namelijk voor een website waarbij je YouTube videos willen in mijn plugin stoppen, dit zou namelijk handig zijn wanneer er een video gespeeld wordt die geblokkeerd is voor bepaalde mensen maar voor de andere niet.

  • Je zegt "country gebonden", dan denk ik aan een IP / ISP based systeem? Hoe gaat JavaScript (doorgaans clientside) dit oplossen?


    Je zou kunnen denken aan een VPN of proxy, maar waarom zou je zo'n restrictie willens en wetens omzeilen, dat lijkt mij vragen om problemen? Tenzij je niet te traceren bent natuurlijk, maar goed, tis maar net hoe jouw moraal kompas is afgesteld.


    Video niet beschikbaar = pech lijkt mij de simpele oplossing.


    Daarbij gebruik je YouTube toch als een soort dienst, er is vast een soort van overeenkomst waar je onbewust mee instemt / in hebt gestemd, en dat wat jij vraagt staat daar hoogstwaarschijnlijk haaks op. Dat zou dan dus (op zijn minst) kunnen leiden tot... het jou ontzeggen van de dienst.

  • Opera browser heeft een functie genaamd Turbo.
    Is eigenlijk voor langzame netwerken, maar je kan er ook geblokkeerde content mee bekijken :)


    Toen de pirateBay geblokkeerd werd gebruikte ik opera icm turbo om de site te bereiken.


    Vraag mij wel af hoe je met javascript die blokkades wilt omzeilen?

  • Hey r8934, Turbo(van Opera) is eigenlijk een soort proxy[1], de data wordt gerelayed naar de zoals zij het noemen data-saving servers. Dus gebruik je eigenlijk een proxy zonder dat je het weet.



    En het is volgens mij mogelijk in javascript deze blokkades te omzeilen, maar het gaat niet makkelijk zijn, want je gaat bijna altijd proxies moeten gebruiken en zo dan met javascript je request doorsturen via de proxy (a.k.a een extensie op de browser?).


    [1] Deze info heb ik gehaald van deze website:
    When you enable Opera Turbo, the pages you request are passed through one of Opera's data-saving servers. The server removes any extraneous page elements, shaves off image pixels you won't miss, diagnoses the state of your connection and compresses downloads. This smart, cloud-based technology does all this before sending the page to your device.


    ArnoMet vriendelijke groeten,

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!