Gezocht: Scripters voor een gloednieuwe Maffiagame

  • Beste lezer,


    Ja, daar heb je het weer. Iemand die een Maffiagame wil maken. Er zijn er ook al meer dan genoeg, maar toch blijft het gaaf om te maken. Genoeg gezeurd.


    Ik kom hier om twee ervaren scripters te werven voor de site GlobalMaffia.nl. Je komt te werken in een team van 4 personen, waar we nog hoogstens twee scripters bij zoeken. De ideeën zijn al compleet uitgewerkt en ook het webdesign is al bedacht. Dit moet echter allemaal om worden gezet in codeertaal en dus een script.


    Zelf zal ik het spel onder ogen houden en in-game alles regelen zodra het spel af is. Die last zal dus niet op jouw schouders komen te liggen. Jij zal enkel het spel moeten scripten en updates moeten verzorgen.


    We verwachten dus:
    - Dat je op z'n minst HTML, CSS en PHP compleet beheert
    - Dat je weet hoe je dingen moet regelen met de webhosting en betaalsystemen in-game
    - Dat je in-game als out-game kan scripten. Dus de homepagina bruikbaar maken voor elke webbrowser evenals het in-game gedeelte
    - Dat je een teamplayer bent
    - Dat je wekelijks onderdelen af hebt gemaakt


    PS: je zal natuurlijk een gedeelte van de winst krijgen.


    Indien je interesse hebt, kan je altijd een berichtje achterlaten.


    Met vriendelijke groet,


    Paul/Swizzler

  • Hallo @Justice


    Ik wil het idee niet gelijk afkraken, maar kijk eens rond wat er al te vinden is. Deze games waren een tijd geleden erg populair maar dat wordt naar mijn mening ook minder. Aangezien de vraag er minder naar is, lijkt dit me geen geschikt project om me in te gaan verdiepen.


    Dit is al vaker vermeld op ICTs, er zijn een heleboel mensen die een eigen mafiagame willen/wilden maken.



    Corné

  • @L. Kok: jouw*. Ik ben vooral gewend aan het spelen van de spellen cclub, Mafiaroots en Extremeclub. Verder gaat mijn kennis niet qua maffiagames. Mijn project onderscheidt zich van deze spellen omdat het meer opties bevat, een nieuw design bevat, nieuwe functies bevat en de familie/gang systemen aangepast zijn. Er is echt enorm veel veranderd, maar daar ga ik hier niet te veel op in omdat het vertrouwelijke informatie is.


    @iWeb.space: ik heb geen interesse in je source. Toch bedankt voor je aanbod.


    C.Steenbakkers: ik geef je helemaal gelijk wat betreft het feit dat er al enorm veel games van zijn. Dat neemt niet weg dat ik een poging kan wagen om een innovatief project te starten met een team om me heen. Er is veel over nagedacht en wij hebben allen veel bekenden in die maffia scène. Die kijken uit naar ons project en als die ook weer mond-tot-mond reclame maken, dan kunnen we wel ver komen. Maar uiteraard, er is heel veel concurrentie.

  • Hallo,


    Het lijkt me een leuk project om aan te werken. Daarnaast heb ik wel een aantal vragen.


    Wat levert het voor ons als programmeur op? Is het alleen winst verdeling. Of ben je ook bereid om te investeren?


    Graag ontvang ik de ideeën die gerealiseerd moeten worden zodat ik een idee kan krijgen wat jou maffia idee onderscheid van de andere! En misschien is jou maffia spel wel de moeite waard om er in mee verder te gaan aangezien je wel met een goed concept moet komen!

  • @L.Kok: Dit zijn goede vragen. Ik zal ze proberen te beantwoorden:


    - Wat zijn de winstverdelingen?
    Dit ligt eraan hoeveel programmeurs er aan meewerken. Ik zelf zal als projectleider 30% van de winst krijgen. Het scriptwerk is het meeste werk, daarom zullen de scripters samen een totaal van 70% krijgen. Hierop ga ik op de derde vraag verder in.

    - Werken we via een skypegroep / Project Management Dashboard /
    We werken via een Skypegroep, samen met 3 anderen die het project hebben bedacht en een teamfunctie in het spel zullen krijgen. Ook een call is een normale zaak bij ons en we zijn open naar elkaar. Er worden zelfs meetings georganiseerd zodat het team elkaar écht leert kennen. Uiteraard hoef je niet aanwezig te zijn indien je anoniem wil blijven. Zo heb je een klein beeld bij ons dat de groepsband wel belangrijk is.

    - Vast percentage of variabel percentage naargelang het geleverd werk?
    Dit is in beginsel een vast percentage, namelijk 70%. Dat is echter enkel het geval indien je de enige programmeur bent. Indien er meerdere geïnteresseerden zijn, zal ik de winst verdelen naargelang het geleverde werk. Stel nou dat er twee scripters zijn: indien de eerste scripter zo goed als niks heeft gedaan en de tweede in vergelijking enorm veel, dan heeft de ene scripter geen recht op 35% en zal hij misschien in een extreem geval maar 5% krijgen. Dit is enkel ter illustratie, maar het percentage zal dus bepaald worden a.d.h.v. het aantal programmeurs en het geleverde werk.

    - Contract?
    Nee, je zit nergens aan vast. Ik heb als leider met jou als programmeur een informele relatie. We bouwen voort op vertrouwen en dat betekent dat je ook op ieder gewenst moment kan stoppen indien het werk of het team je niet bevalt. Maar dat betekent dus ook dat ik kan besluiten om niet verder met je te gaan als ik van mening ben dat er niet genoeg wordt gedaan.


    Hopelijk heb ik jou zo een redelijk antwoord gegeven op jouw vragen.


    @Frenzo.Brouwer: voor je eerste vraag betreft de winstverdeling, zie mijn antwoord op dhr. L. Kok. Op je tweede vraag heb ik het volgende antwoord: ik ben bereid om te investeren. Denk aan webhosting + domeinnaamkosten. Ik ben echter niet genoeg gespecialiseerd in al deze kosten en hier heb ik dus ook hulp bij nodig van de programmeur wat er allemaal moet worden betaald. Maar aangezien ik ook de kosten zal beheren, beheer ik ook de winstverdeling. Ik beheer dus bijvoorbeeld het geld dat we hebben ontvangen op TargetPay en dit stuur ik dan naar iedere scripter. Maar ja, ik ben dus bereid om te investeren.


    Betreffende je vraag welke ideeën gerealiseerd moeten worden: hier wil ik niet in het openbaar over praten. Ik kan je wel voorbeelden geven. We werken met levelsystemen (en ja, ik weet dat er ook al genoeg spellen zijn met een levelsysteem).
    Op veel maffia's heb je dat je een keuze kan maken uit een aantal misdaden en je kanspercentage omhoog gaat naargelang je het vaker uitvoert. GlobalMaffia echter, zal een 35/65 kans hebben op slagen en hoe meer misdaden je lukken, hoe meer EXP je verdient voor je volgende level. En hoe hoger je level, hoe hoger je opbrengsten. Dit werkt ook zo met Carjacking. Hoe hoger je level, hoe beter de voertuigen zullen worden die je steelt.
    Ook kennen jullie wel de sportschool. Hier kan je kracht trainen zodat je wedstrijden kan spelen tegen andere spelers en geld kan winnen als je een hogere kracht hebt. Dit is al jarenlang hetzelfde gebleven. Wij hebben een systeem waar je Physical strength, Dexterity en de Fight Club kan trainen. Hoe hoger deze levels, hoe beter je wapens zijn, hoe groter je kans op uitbraken in de openbare gevangenis en hoe korter je wachttijden bij misdaden.


    Nogmaals, dit is echter maar een klein gedeelte van de innovatieve ideeën die we hebben. Er is overal goed over nagedacht, maar we hebben iemand nodig die dit kan realiseren. We hebben zelfs het aantal EXP dat je nodig hebt uitgewerkt.


    Hopelijk heb ook jij zo een beter beeld van GlobalMaffia.


    Met vriendelijke groet,


    Paul/Swizzler

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!