informatieve vraag over scripting

• Beste,

Ik ben vrij tot zeer hard gepassioneerd door het beheren van een site , leden ronselen, sfeer brengen op een site en een site draaiende houden. Om het kort te houden een site tot een succes laten komen en zo laten blijven. Heb hier trouwens ook veel vrije tijd voor over. Nu heb ik het probleem dat ik totaal geen kennis heb van scripting of desingen. Nu wil ik toch zeer graag dat ik mijn ideeën zou kunnen verwezenlijken of een site kan leiden zonder dat ik het nodig heb om achter de schermen te moeten scripten of desingen.

Heeft er iemand hier een idee hoe ik dit kan doen ?

Ps: heb al meerdere keren betaald voor een idee van mij te laten uitwerken maar werd elke keer bedrogen of ze hadden geen zin meer om verder te werken... Ben dus nu op zoek naar een andere manier om toch eindelijk deze passie eens te kunnen uitvoeren...

Hopelijk kan iemand me verder helpen!

Mvg,

Jeroen

• Beste L. Groot,

Ik zie het nu ook weer niet zo groot... Heb het meer over een site die draait om tijdverdrijf en socialiteit. ( meer kan ik hier niet over kwijt ) Ik wil wel iemand in dienst nemen maar mijn vertrouwen is na 3 pogingen wel zo goed als niets meer. 1 keer kon de persoon er niet veel van en trok het op niets en de andere keer hoorde ik na de eerste betaling van niets meer en 1 keer had de scripter altijd een excuus om er niet aan verder te werken. Het idee dat ik heb is zo goed als onbestaand maar helaas kan ik het zelf niet maken omdat ik de taal niet kan.

En als ik aan de scripter voorstel om de mogelijke winsten 50/50 te verdelen zien zij dat weer niet zitten wat ik trouwens wel begrijp omdat er geen zekerheid is dat het een succes word.

Ben er een beetje radeloos van geworden. Heb eens een cursus scripting gevolgd maar ben er openlijk eerlijk gezegd slecht in...

• Wat Lars zegt is voor elk project nuttig. Dit is het perfecte voorbeeld dat je altijd met een contract moet werken, zeker bij dit soort grote projecten. Anders heb je geen poot om op te staan. Wilt je programmeur geen contract? Ga er niet verder op in en zoek een andere.

De enige optie die ik verder kan verzinnen is een (goed) lopen website overkopen.

• Ik zal binnenkort een topic opendoen waarin iedereen die dit wil zijn kans kan wagen door me te laten zien wat hij / zij al kan. Ik ga mijn concept eerst nog even verbeteren zodat het voor de maker simpel word om alles uit te voeren zoals het bedoeld is.

Hoop dat het deze keer wel eens zal lukken dan ;)

• Ooit een internetbureau geprobeerd? Deze helpen meestal ook met conceptvorming en weten doorgaans wat wel en niet gaat werken.

Informeer naar de (voorwaarden en) mogelijkheden van offertes, designs en/of proof-of-concepts.

Als andere manieren niet bleken te werken, blijft dit zo'n beetje over. Of je bouwt het toch zelf waarbij je gebruik maakt van een framework of een CMS (Content Management Systeem).

Ik ben er zelf geen fan van, maar misschien is Drupal iets voor jou. Dat is een pakket met "bouwstenen" voor het in elkaar klikken van een site (heeft natuurlijk wel wat meer voeten in de aarde dan dat). Ook dat heeft een (stijle) leercurve.

Los van dit alles kan het geen kwaad als je je verdiept / blijft verdiepen in wat meer technische materie. Zo krijg je zelf ook een beter gevoel wat er allemaal (niet) kan. Tenzij je dit echt niet ligt, natuurlijk.

• Beste, drupal is maar basic hetgeen ik wil is echter tot in de details afgwerkt... Ben dan ook niet vies om er serieus in te investeren maar heb nog altijd niet de juiste persoon gevonden om dit te realiseren... Zon internetbedrijven vertrouw ik nog minder :)

• Wat ik je uit eigen ervaring kan vertellen:
    - Werk zeker met een contract die door bijde partijen is ondertekend!
    - Betaal niets, voor je bewijs hebt dat het ook daadwerkelijk is zoals jij het wilt
    - Betaal via PayPal. Heel veilig omdat je de transactie terug kan draaien binnen 21 dagen.
    - Weet met wie je zaken doet! Kan de desbetreffende persoon de opdracht aan? Heeft hij aantoonbare voorbeelden?

Dit zijn een paar enkele voorbeelden die binnen 1 minuut me te binnen schieten.

Ik zelf ben vroeger ook veel opgelicht en voor de gek gehouden. Dus ik ben ook heel voorzichtig met het maken van een opdracht en ook het aannemen van een opdracht!

• Daar ben ik 100% van overtuigd! Hier zitten veel mensen die het als hobby doen en er ook als het kan graag een zak centje mee bij verdienen.

Als jij een leuk project hebt weet ik zeker dat ik designers & programmeurs hier makkelijk opgetrommeld zullen worden tegen een acceptabele prijs!

• Beste,

Natuurlijk voor wat hoort wat en maak me er ook niet vies over om hier voor te betalen maar denk je dat de kwaliteit hier hoog genoeg is om laten we zeggen een professionele community te maken ? en dan bedoel ik 1 persoon die zowel scripting als designing kan en een uitgebreid beheerderspaneel kan neerzetten ? Of moet ik hier echt een professioneel bedrijf voor inschakelen ?

PS: niet slecht opvatten he 'ictscripters' maar heb totaal geen idee over de kwaliteit van de leden hier...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!