Select * From

• Hej!
    Ik zal me ten eerste even voorstellen, thijs ik ben 17 jaar oud en ik doe de opleiding ict Applicatie ontwikkeling.

Ik ben een tijdje geleden gestart met het leren van HTML, CSS JavaScript en PHP.
    Nu ben ik dus weer bezig met een gecompliceerde site, maar ik ben echt álles weer kwijt van php -.-

Ik heb dus een vraag, ik moet letterlijk iets uit een database halen
    ik heb nu:

PHP
    <? $naam = mysql_query(" SELECT naam FROM music WHERE id = 1"); ?>
    <h1><? echo $naam; ?></h1>

Deze fout heb ik al heel vaak gemaakt, ik deed eerder vaak iets met $row, maar ik ben zoals ik al zei alles kwijt ....

Zou ook wel leuk zijn als er een duidelijke uitleg bij komt

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Welkom op ICTscripters! :)

Allereerst moet je weten dat MySQL_* deprecated is, wat betekent dat het in nieuwere versies niet meer wordt ondersteund. Kijk eens naar een alternatief als MySQLi of PDO.

Daarnaast is het beter om geen short <? te gebruiken, maar om het gewoon voluit te schrijven <?php.

Dit is de code in MySQLi die zou moeten werken:

Ik heb het aan deze code ook al toegevoegd: Foutafhandeling! Dat is echt heel belangrijk om te hebben bij het debuggen. Zo zie je meteen waar iets fout gaat en waarom.

• Bedankt dit gedeelte werkt nu.

Maar ik heb 10 blokken naast elkaar

[laatste id] [1 na laatste id] [2 na laatste id]

Nu moet ik dus het recenste item links hebben, en er zijn dus 3 blokken.
    Ik moet dus in het eerste blok het recenste nieuws hebben, in het tweede blok het 1 na recenste nieuws, en het derde blok het 3na recenste nieuws, weet jij daar een optie voor?

• Wat mentimjojo zegt is deels waar. Je moet inderdaad een while loop gebruiken. Maar dat is in de code die ik jou gaf al gedaan. Het enige wat je nu nog hoeft te doen is de query aanpassen. Je wilt een limiet van 10 en het hoogste id als eerste (Want hoogste id is recentste).

Daarvoor zet je LIMIT 10 en DESC in je query. Where kan je weglaten, want je kijkt nu niet meer specifiek naar één id.

• Want ik heb namelijke 3 blokken..

1: <div id="blok1"></div>
    2: <div id="blok2"></div>
    3: <div id="blok3"></div>

En dit zijn verschillende groottes.

En met een while loop kan je alleen maar

i = 10
    if (i < 10){

i++

}

Maar dan kan je maar 1 div nemen toch? ...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!