Microsoft stopt met mails te lezen

  • Microsoft heeft aangekondigd om niet langer zelf mails te lezen van hun gebruikers.


    Dit deden ze eerder wel, om zo handelaars van illegale microsoft-software op te sporen en te kunnen vervolgen.
    Daarvoor kregen ze enorm veel kritiek, zowel intern als extern.
    Zeker omdat ze in een reclame campagne zelf google aanwrijven om de mails van de gebruikers te lezen.


    Nu heeft Microsoft besloten om hun werkwijze te veranderen: ze gaan in het vervolg de politie vragen om deze onderzoeken te voeren - en gaan dus niet zelf maar de mails onderzoeken en lezen.


    Stukken beter :)

  • Idd,


    Ik dacht dat ze altijd zo veel mogelijk moeite deden om de privacy van hun gebruikers te garanderen.
    Maar in dit geval gaan ze tegen hun eigen beleid in. En dat is wel iets dat ik dan weer niet snap.

  • Ach, Outlook en OneDrive in combinatie met Office 365 blijft gewoon het allerbeste zakelijke software pakket. Kost wat, maar heeft gewoon alles wat je nodig hebt. Dat ze me mails lezen mag best hoor, staat weinig belangrijke informatie in en liever dat Microsoft het leest dan dat hackers dat doen. Dat ze ermee gestopt zijn zal me om het even zijn.

  • Ach, Outlook en OneDrive in combinatie met Office 365 blijft gewoon het allerbeste zakelijke software pakket. Kost wat, maar heeft gewoon alles wat je nodig hebt. Dat ze me mails lezen mag best hoor, staat weinig belangrijke informatie in en liever dat Microsoft het leest dan dat hackers dat doen. Dat ze ermee gestopt zijn zal me om het even zijn.


    De NSA zal het wel overnemen van hun :)

  • Ik snap het wel dat ze door de e-mails van anderen gaan neuzen.
    Zou het zelf ook niet leuk vinden als ik iets maak en het wil verkopen en mensen gaan het cracken of iets dergelijks.
    Maar aan de andere kant, mensen sturen ook wel eens prive mailtjes over en weer.


    Toch is dit wel een betere werkwijze, dat ze eerst de politie vragen voordat ze actie ondernemen.

  • Omdat Google in hun Docs en noem maar op gewoon teveel beperkingen heeft en ik vaak in bestanden moet werken die door Office zijn gemaakt. Dan heb je in Google docs en die OpenOffice troep gewoon een opmaak die van geen kant klopt en daar heb ik echt een hekel aan. Daarbij staat OneDrive direct in verbinding met Windows 8 en het inlogsysteem + Magister op mijn werkschool, waardoor ik dus op elke computer altijd bij mijn up-to-date OneDrive bestanden kan. Waarom zou ik dan überhaupt iets van Google gaan gebruiken? Moet ik wel erbij zeggen dat school voor mij alles betaalt, inclusief een licentie voor 2 privé PC's maar zelfs als ze dat niet zouden doen zou ik zelf een Office 365 abonnement kopen.


    Verder ben ik ervan overtuigd dat op het moment dat je volledig met Microsoft Windows werkt, je geen Google moet gaan gebruiken. Óf alles van Microsoft, óf alles van Google. Heb je een Chromebook dan zou ik wel Gmail en al die services nemen, maar zo'n ding zal ik van zn lang zal ze leven toch niet kopen. Als laatste kun je alle diensten van Microsoft met een eigen domeinnaam gratis gebruiken, van Google kost dat sinds kort geld en wel €4 per gebruiker (e-mail adres!) per maand. Erg veel geld dus, als ik Office 365 als student voor €79 voor 4 jaar kan aanschaffen en je dan gewoon veel meer waar voor je geld krijgt en onbeperkt e-mail adressen aan een eigen domeinnaam kan toevoegen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!