Belgische onderzoeksrechter wil sites apple blokkeren

• Een Belgische onderzoeksrechter wil de site van Apple blokkeren. Hij kwam tot deze conclusie na enkele klachten over de garantieperiode van Apple. Wettelijk gezien zou de consument minimaal 2 jaar garantie moeten krijgen in zowel Nederland als België. Apple bood zijn klanten enkel een jaar aan.
    Het blokkeren van websites is toegestaan als de producent zich niet aan de wetten houdt. De onderzoeksrechter heeft een verzoek ingediend bij Belgacom en Telenet. Van dit verzoek is afgezien, aangezien de veelgebruikte dienst iTunes dan ook onbereikbaar zou zijn.

Apple heeft nu op zijn site gemeld dat Europese klanten recht hebben op 2 jaar garantie.

• Het was volgens mij al wat langer bekend dat Apple onder vuur lag in Europa i.v.m. hun garantiebeleid. Ik las zelf op NU.nl dat Apple inmiddels een melding heeft geplaatst op hun site dat Europese klanten wel recht hebben op twee jaar.

• Terecht.
    Hun garantie beleid is NULL en veel te duur voor wat je krijgt naar mijn mening.
    Ik ben overgeschakelt naar de LG NEXUS 5 van Google.
    en dit is veel beter dan de s4 van Samsung en dergelijke.
    Plus je komt toch een 200 - 300 euro goedkoper uit.

• Maar de kwaliteit van LG is wel een stukkie minder dan merken als Sony en HTC bijvoorbeeld. LG classificeer ik echt als een budget merk, Samsung presteert het als middenmoot (maar wordt de laatste tijd wel steeds duurder met dezelfde kwaliteit / verhouding specs), Sony zit bij mij zeker als high-end merk. Kijk naar hun vorderingen en prestaties de afgelopen jaren: de Z (en ZI en ZII) en de Z Ultra dat gewoon top toestellen zijn met een goede camera, niet zo dik, groot en duidelijk scherm en zelfs waterdicht + een goede accu en mogelijkheid voor SD uitbreiding. Daarbij een goed aangepaste versie van Android met hun eigen (old skool) Walkman app erin, TrackID (naar mijn idee een betere variant als Shazam) en nog andere eigen software. HTC zit tussen Sony en Samsung in naar mijn idee, maar presteert wel goed aan de kant van Sony, is zegmaar net iets minder vernieuwend geweest de afgelopen jaren, maar produceert nog altijd goede toestellen. Apple is qua kwaliteit redelijk, de software is erg goed, maar de prijs, garantie en gebruiksvriendelijkheid is echt ver onder de maat. Liedjes nog altijd overzetten via een muziek player?! Een garantie met allerlei haken en ogen en een prijs waar je niet wow maar WOOOOW tegen zegt want hun producten zijn overpriced als de malle. Maar eens is eens, de software ziet er dan wel weer goed uit en ze hebben een goede en betrouwbare appstore. Is dat het geld waard? Nee zeker niet.

Naar mijn idee dus als volgt de indeling van betrouwbaarheid en goedheid van merken (laag naar hoog)
    - LG, Medion en alle andere onbekende merken, al dan niet Chinees of Medion (Aldi) gerelateerd
    - Apple
    - Samsung
    - HTC
    - Sony

• Het ergste van al vind ik dat apple hun gsm's zo maakt dat ze na 4 à 5 jaar zo traag zijn dat je wel een nieuwe moet kopen.
    Mijn Android gsm blijft tenminste zijn snelheid behouden.

Goed dat ze eindelijk de Europese wetten respecteren en goed dat Europa hiertegen een vuist maakt.
    Op zo'n momenten ben ik blij dat ik deel ben van Europa. :D

• Ik heb een pik tegen Apple.

Vreel teveel geld voor wat je krijgt en behoud.
    TO de andere merken heb je een goede gsm waarvan die ook nog goed blijft.
    Ik ben momenteel nog steeds tevreden van mijn Nexus 5

Ben ervan overtuigd dat deze ook zeker wel bij de betere gsm van dit moment hoort.
    Als ik de S5 bekijk die er binnenkort zal aankomen. Is die ook niet echt veel beter dan zijn voorganger...
    Bij Nexus heb je dus wel een super vooruitgang beter scherm, stevigere gsm, sneller, en kwaliteit is ook fel verbeterd.

Zoals Huawei, dat is een feature gsm, ik denk dat ze de grotere merken het in de toekomst heeel lastig zullen maken om nog concurrentie te kunnen bieden. :thumbup:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!