Nieuw soort 2d battles

  • Beste ICT'ers,


    Ik was vandaag door middel van html5 canvas een kleine 2d game aan het maken.
    Nu had ik een idee voor een soort nieuw battle systeem voor 2d. In bijvoorbeeld browserquest wordt er door de game een willekeurig aantal damage punten aan je tegenstander gegeven. Mijn idee was om in een extra vak de player te zien en door een of ander mechanisme damage te bepalen.


    Bijvoorbeeld;
    Hoofd/hart - Volle damage punten
    Longen - x aantal damage punten, maar lopen gaat moeilijk. (Misschien beeld ook slechter)
    Armen - x aantal damage punten, maar je kunt je wapens moeilijker gebruiken.
    Benen - x aantal damage punten, maar lopen gaat moeilijk.
    Buik - x aantal damage punten + zoveel damage per seconde.


    Het moet alleen wel moeilijk zijn, zodat je niet telkens het hoofd of het hart raakt. Ik heb in de bijlages een soort schema toegevoegd. Je kan de enemy in het extra info vlak krijgen door erop te klikken. Iemand een idee om uitdagend de damage te bepalen? Het gaat hierbij trouwens wel om een topview game. Dus geen sidescroller.


    Eigen ideeën:


    - Een pijl die beweegt van onder naar boven en hit op de plek waar jij klikt.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!