probleem bij query in if statement.

  • Ik zot momenteel te sukkelen met mijn energy systeem op mijn spel, hij reageert namelijk niet op mijn if, heb ik ergens een fout in de syntax?


  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik raad je aan om bij gevallen waar je niet zeker bent wat de fout is en wanneer je geen foutmelding krijgt als eerste te kijken naar de query's. Meestal ligt hier dan ook de fout.


    Gebruik de functie var_dump eens, door bijvoorbeeld dit te doen:

    PHP
    <?php
    var_dump($player, $userstats, $userstats2, $userstats3);
    ?>


    Je kan eventueel nog meer variabelen erin verwerken, meestal als er iets niet bij mij werkt ga ik d.m.v. var_dump even alles na, kijken of alles wel werkt zoals het hoort en door zo'n overzicht kom je al snel te weten waar het precies fout gaat.

  • Probeer dit eens:


    Je gebruikte 2x $player = $_SESSION['player'];.
    Query's waren niet netjes of je gebruikte meerdere query's, waarbij 1 voldoende was.

  • Ik zou netjes en overzichterlijk programmeren als ik jou was. Met dingen als $userstats, $userstats1, $userstats2 raak je het overzicht snel kwijt. Daarnaast maak je geen gebruik van mysql_error wat in mijn mening erg slecht is als je bezig bent met debuggen. Zodra een MySQL error plaatst vind, zorg er dan voor dat je aan de hand van de tekst wat de 'or die ()' functie (of een andere functie) geeft, je kan lokaliseren welke query het over gaat en wat er fout mee is.


Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!