[Mening] Bootstrap

  • Hallo programmeurs!


    Ik ben reeds enkele dagen bezig met het ontdekken van het wel bekende: Bootstrap.
    Voor diegene die Bootstrap nog niet kennen: Meer informatie over Bootstrap


    Mijn vraag naar jullie toe is wat jullie van Bootstrap vinden? Vinden jullie dit nog 'echt' programmeren in HTML & CSS? Vinden jullie dat dit recht heeft om verkocht te worden?


    Mijn mening:
    Ik was eerst geen voorstander van Bootstrap omdat het eigenlijk het echte werk weg neemt. Maar nu dat ik enkele dagen bezig ben met Bootstrap vind ik het zeer handig werken en een zeker pluspunt is dat alles volledig responsive is.
    Ik vind dat deze templates wel verkocht mogen worden aangezien het idee van de template jou eigendom is en je zelf er ook nog tijd insteekt. Wel vind ik het altijd leuk als dit vermeld wordt dat de template gemaakt is met bootstrap.


    Benieuwd naar jullie mening!


    Met vriendelijke groet
    Laurens

  • Zelf vind ik dat als je iets in Bootstrap maakt het niet mag doorverkopen omdat je dan werk van anderen gebruikt. Volgens mij mag dit niet eens. Verder vind ik dat Bootstrap erg achteruit is gegaan na 2.3.2. Toen vond ik het nog mooi maar daarna was het helemaal niet meer mijn smaak dus bij 3.0.3. Daarom gebruik ik 2.3.2 als ik nog iets in Bootstrap maak.

  • Ik ben van mening, zolang jou ontwerp erin geplaatst is heb je hier gewoon recht op, je kan het systeem alleen niet tot jezelf noemen aangezien je hiervan een licentie gebruikt hebt.
    Responsive hoeft niet lastig te zijn, er zijn bepaalde elementen waar je misschien hooguit 2 dagen leeswerk aan hebt dan begrijp je het eigenlijk al.

  • Ikzelf was een grootte voorstaander van bootstrap. Mijn kijk hierop is echter wel veranderd.


    Bootstrap is en blijft awesome voor prototyping: Als je snel een goed uitzienbaar resultaat wilt bekomen om je back-end te testen.


    Echter heb ik gemerkt dat het een hele karwei is als je zelf zaken wilt aanpassen in bootstrap's css. Je blijft als het ware redelijk in de bootstrap 'style' en er is niet echt veel plaats voor eigen inbreng. Ook vind ik dat je meteen merkt dat een website bootstrap gebruikt of niet, wat het toch een pak minder uniek maakt.

  • Volledig met Quitta eens. Ik vind het aanpassen van bootstrap naar je eigen en er via die manier iets unieks van te maken, een grote puinhoop. Er zitten namelijk vele optie's ingebouwd die ik vaak niet gebruik. Hierdoor wordt het CSS bestand meestal ook een puinhoop.


    Naar mijn mening is dan ook het enigste voordeel van bootstrap dat er wat leuke javascript functies in zitten en het grid systeem. Het grid system werkt gewoon goed. Echter, zijn er ook genoeg andere grid systems te vinden, waar geen enkele stijl op zit. Ik bouw dan liever een template met een bestaand grid system waar zo weinig mogelijk aan gestyled is, zodat je toch je eigen draai er aan kan meegeven.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!