• Hallo iedereen,

Volgend jaar moet ik weer kiezen voor een nieuwe richting, of ik blijf verdoen met wat ik nu bezig ben (wat ik niet van plan ben)
    Ik zit nu in 4e Handel, en zou graag volgend jaar naar een informatica richting gaan.
    Ik hoorde van Informatica beheer en over Boekhouden informatica.
    Wat me alleen nog steeds de grote vraag is, leer ik nu ook Java in een van deze richtingen?

Normaal zou ik Informatica beheer gaan doen, dit omdat de mensen van het CLB (onderwijs vlaanderen) dit aangeraden hadden.
    Maar ik hoor van leerkrachten dat ik in Informatica beheer eigenlijk vooral de inhoud van een computer zie...

Nu wou ik eens horen bij jullie of er iemand hier is dat me iets meer kan vertellen hierover, en vooral dan i.v.m. het Java-programmeren.

Alvast bedankt,

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik doe gewoon informatica, dus geen beheer of boekhouden. Wij krijgen vanaf februari les in Java. Maar dit hangt van de onderwijsinstelling af.

Ik raadt je aan om vooral naar open dagen/avonden te gaan en daar te praten met leerlingen. Die kunnen je vertellen wat je krijgt en of de opleiding goed aansluit op de werkvloer (vooral hogere jaars aanspreken).

Zelf heb ik lopen twijfelen tussen technische informatica en informatica. De technische informatica is vooral gericht op hardware programmeren met name in de programmeertaal C.

• Quitta, wetenschap, bah :p liever niet :p
    Maar ik ga wat Luc zei zeker doen!
    Is omdat ik eigenlijk langs de ene kant een beetje opkijk om veel te leren ivm computers in elkaar steken enzo.. (als ik het zou kunnen zou ook mooi meegenomen zijn).
    Maar zou ook graag Java willen programmeren, om zelf games/mods/plugins te ontwikkelen.

• Informatica beheer dan?

Iemand die deze richting bij ons doet, zei me dat zei nu Java leren, maar dat het volgend jaar iets anders zou zijn doordat het leerplan gewijzigd was??
    Het was iets waar ik nog niet van gehoord had wat.. Dus ben ik naam ook al kwijt xD

• Ik studeer momenteel Toegepaste Informatica aan de Katholieke Hogeschool Leuven.
    Dit is een professionele bachelor waardoor je meteen wordt klaar gemaakt voor het echte bedrijfsleven.
    Zo krijgen wij in het tweede semester ook bedrijfsbeheer en ligt de nadruk ook op talen. (Frans & Nederlands)

Wij krijgen ook Java en Javascript aangeleerd.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!