Checkbox voor tutorial in/uitschakelen

  • http://www.w3fools.com/


    Wat je wilt berijken zou helemaal niet zo lastig moeten zijn ^^.


    Zoek even op op google 'Vraag het niet aan mij vraag het aan Google Google.nl is je beste vriend'. hoe je een form verwerkt met html/php Vervolgends update je gewoon simpel de waarden in de database ;)


    Leuke link


    Het zou inderdaad niet lastig moeten zijn maar ja het lukt mij niet dus dan vraag ik hulp


    Zoek even op op google 'Vraag het niet aan mij vraag het aan Google Google.nl is je beste vriend'. uiteraad maar dat heb ik al gedaan voor ik het hier vroeg maar goed


    Ik hoef niet meer tezoeken hoe ik het moet doen heb het nu zo gemaakt dat het is uitgeschakeld en uitgeschakeld blijft
    Het wil niet dus ja dan maar niet he


    klaar probleem opgelost ? of tocht niet ? dacht het NIET


    Voor mij niet in iedergeval ik ga door tot wat ik wil en tot het werkt al moet ik er een jaar over doen ALLEEN


    Maar ik wil er geen jaar over doen daarom vraag ik hulp


    Het maken van het geheel kan ik wel geen probleem alleen het werkt niet helemaal goed daarom vraag ik hulp hoe het kan dat het niet werkt en/of iemand mij helpen of heeft iemand een oplossing zo dat het wel werkt


    Maar goed ben er nu een week mee bezig maar het werkt nog niet helaas


    Als iemand de oplossing heeft of mij verder kan helpen zo dat het wel werkt als vast heel erg bedankt


    Mvg Terr0r

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Oke.. van de andere kant, wat lukt er niet?


    Krijg je de waarden 1/0 niet geüpdatet in de database, krijg je hier een fout bij of ?


    of kun je de waarden niet uitlezen uit de database.. ?


    Bij punt 1: zoek even op google, hoe je forms kan handelen met html/php dan heb je 't probleem zo ;).

  • Wat er niet lukt is dus dat de tutorial niet uitgeschakeld wil worden, Zo als in de eerste post staat zo heb ik nu de code er in staan


    Ik heb al gezocht alleen tot op heden nog niet iets gevonden waar ik iets aan heb

  • Heb je totaal aan 2 keer aangeboden om dit voor je op te lossen, dan moet je ook contact met me opnemen?


    Je bent heel erg onduidelijk in wat je nou eigenlijk wilt het probleem is inmiddels wel duidelijk maar wees a.u.b wat duidelijker volgende keer.

  • Mag ik vragen waarom je dit naar de database zou schrijven? Lijkt me niet echt performant.


    Dit zou je perfect kunnen oplossen met een cookie of met het HTML5 localStorage object.
    http://www.w3schools.com/html/html5_webstorage.asp


    In sommige gevallen is het nodig dat de data veilig op de database staat en dat users de inhoud ervan niet kunnen zien/aanpassen.
    Dit lijkt me hier niet het geval en het bespaart je een DBcall, want dit wordt iirc door de browser locaal afgehandeld.


    success!

  • Wat hij hierboven bedoeld is dat je je probleem moet opsplitsen.


    Probleem 1: Wanneer ik in edit aangeef dat ik geen tutorial wil zien update hij dit niet in database.
    Probleem 2: Wanneer ik wil controleren of tutorial uitstaat blijft hij hem weergeven.


    Dus welke van deze 2 problemen is er?


    Het is niet welke van de 2 het is alle 2 de problemen


    1 - Als ik in edit de checkbox aanvink en dan opslaan doe dan staat de checkbox aan gevinkt maar klik ik nogmaals op profiel beheren is de checkbox weer uit gevinkt
    2 - Als ik inderdaad in edit de checkbox aanvink en de checkbox aangevinkt is zie ik nog steeds de tutorial op me hoofdscher,


    Mvg Terr0r

  • lijkt me met browsergames, die je meestal op meer plekken speelt als alleen thuis, dat het zwaar vervelend word altijd op elk systeem, en elke browser die freeking tutorial uit te zetten ;)


    Daar heb je natuurlijk een punt. Ik gebruik voor alles mijn eigen laptop, maar ik kan inderdaad wel inzien dat mensen eens hun ipad, computer op school, .. willen gebruiken.

  • Het is niet welke van de 2 het is alle 2 de problemen


    1 - Als ik in edit de checkbox aanvink en dan opslaan doe dan staat de checkbox aan gevinkt maar klik ik nogmaals op profiel beheren is de checkbox weer uit gevinkt
    2 - Als ik inderdaad in edit de checkbox aanvink en de checkbox aangevinkt is zie ik nog steeds de tutorial op me hoofdscher,


    Mvg Terr0r


    Veranderd de waarden in de database wel?

  • Zoals in de begin post staat, staat dit in de database

    SQL
    disabletut int 5 zoalsaangegeven 1

    hij staat dus op 1 dat is dus dat de tutorial aan staat en als ik dus in edit.php de checkbox aan vink en dan op oplsaan klik staat de check box dus wel aangevinkt maar in de database veranderd niks daar moet ie dus op 0 komen testaan de tutorial uit dus


    EDIT


    Als ik de database disabletut op 0 zet blijft de tut in beeld


  • Voer je query regel eens in PHPMyadmin uit, krijg je foutmeldingen of wordt dit gewoon netjes geupdate?


    Wellicht is het handig als je correcte foutafhandelingen doet, op die manier vind je zeer snel je fout, zal waarschijnlijk iets kleins zijn.
    Er is op ICTs een hele mooie blog over geschreven, namelijk MySQL query foutafhandeling


  • Hoe kan of moet ik dat doen ?


    [quote='Wmdiensten','index.php?page=Thread&postID=189376#post189376']
    Wellicht is het handig als je correcte foutafhandelingen doet, op die manier vind je zeer snel je fout, zal waarschijnlijk iets kleins zijn.
    Er is op ICTs een hele mooie blog over geschreven, namelijk MySQL query foutafhandeling


    Hoe kan ik een correcte foutafhandelingen doen ? Zo dat ik dus de fout kan vinden


    Dat zou heel mooi zijn als ik de fout zeer snel vind en het kan veranderen zo dat het wel werkt


    Dankje wel voor de link ik zal eens kijken of ik er iets aan heb





    EDIT


    Ik weet niet of ik het goed gedaan heb ik heb even op google gezocht en dit gevonden http://www.youtube.com/watch?v=9gF4wqN5MIM en dat heb ik gedaan in me database en dit kwam er uit


    #1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '`disabletut`SELECT * FROM `users` WHERE 1 LIMIT 0, 30' at line 1


    Als ik me dus niet vergis zit er op lijn 1 een fout klopt dat ?


    Mvg Terr0r

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!