Wat is deze computer nog waard?

• Beste,

Ik wil waarschijnlijk mijn computer verkopen waar wat is deze nog waard:

AMD Phenom II X4 955 3.2 GHZ
    8GB Werkgeheugen
    1000GB Harddisk
    Geforce GTX 550 Ti Videokaart
    Inclusief Monitor (Samsung SyncMaster 2232BW)
    Toestenbord en muis
    Windows 7

Alvast bedankt!

• - Je processor was voor laatst bekend €125, de huidige waarde zal niet ver daarvan schelen, dus denk rond de 90 a 100 euro.
    - Werkgeheugen hoeft niet veel te zeggen, zijn hier nog poorten voor open om eventueel bij te zetten ?
    - Hardeschijf is rond de 50 a 60 euro, gebruikt zal hij ongeveer 30 euro waard zijn (levensduur).
    - Je videokaart was voor laatst bekend €115, de huidige waarde zal niet ver daarvan schelen, dus denk rond de 70 a 80 euro.
    - De monitor is wat ik kan vinden wat aan de oude kant, deze was 3 jaar geleden nog €199 waard, dit zal nu denk 50 a 60 euro zijn.

De overige dingen kan ik geen mening over geven, Windows 7 is momenteel op verschillende manieren (legaal/illegaal) te krijgen.
    Je toetsenbord/muis zegt momenteel niets, dit kan ook een heel oud ding zijn, als je informatie erover plaatst..

Verder is de conditie van je kast ook belangrijk, is deze altijd goed onderhouden?

Je kan hier denk ik zelf zo een €200 tot €300 voor vragen, mits het wel goed onderhouden is natuurlijk.
    Vergeet niet dat nieuwe kasten tegenwoordig bijna niets meer kosten, belangrijk is vooral wat erin zit en of dit goed onderhouden is.

• Alles is goed onderhouden videokaart nog geen jaartje oud (release diablo 3)
    Werkgeheugen sloten zitten vol 2x4gb
    Computer zelf is ongeveer 2 jaar oud

Alvast bedankt voor de reacties!

• Ja, dan moet je toch denken aan (zoals ik al eerder zei) tussen de €300 - €400.
    Ook al is je videokaart een jaartje oud, hij is niet meer nieuw als je kijkt naar de generaties (2 generaties ouder)

Verwacht er niet te veel van en reken je niet rijk, een computer daalt heel snel in waarde, en zodra je een nieuwe computer koopt en gelijk wilt verkopen kan je al €50 minder rekenen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!