[CHECK] Teamspeak server uptime

  • Al een tijdje ben ik bezig met het expirimenteren van het query systeem van teamspeak3 servers. Daarnaast zag ik op internet een aantal 'unofficial teamspeak server lists'. Dit leek me een leuk concept, maar kwam tot mij verbazing dat de website die ik gevonden had (klik voor website) een 'waardeloos' systeem heeft om de servers te controleren. Na contact met hun, heb ik verzocht om mijn server van de lijst te verwijderen, omdat ik onterecht downtime kreeg (de server is overigens nog steeds niet verwijderd). Ik heb gevraagd hoe dit kwam, en kreeg als antwoord dat hun systeem één keer controleerde (met een timeout van 1 a 5 seconde) of er verbonden kan worden met de server. Is dit niet het geval, dan krijg je +4 minuten downtime. Hierop dacht ik, dit kan ik beter.


    Dus ben ik begonnen met het maken van een 'bot' waarvan ik van mening ben, dat deze een stuk beter in elkaar zit. Omdat ik de source van de bot graag voor me zelf wil houden, heb ik een plaatje gemaakt om zo duidelijk mogelijk uit te leggen hoe de bot te werk gaat. Dat plaatje is te vinden op deze website.


    De server lijst zelf is hier te vinden.


    Wat vinden jullie ervan? Feedback, eventuele ideeën of verbeteringen stel ik zeer op prijs.



    Ik heb dit geheel gemaakt als project om me te verdiepen in het query systeem van de teamspeak 3 servers, en dat is eigenlijks ook de enige reden. Ik heb er een 'publieke' lijst van gemaakt zodat andere mensen er ook gebruik van kunnen maken.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!