Wat vind jij dat hoort bij een App-store

• Hallo mensen,

Ik erger mij soms stuk aan de app-store's van Google, Apple en Microsoft.

Daarom de vraag aan jullie.
    Wat vinden jullie wat er in een app-store hoort/moet staan.
    Wat vind je hoe de lay-out eruit moet zien?

Zeg het hier in het topic.

Alvast bedankt.

• Nou gewoon simpel, Apple's app store vind ik gewoon goed er zouden natuurlijk wel dingen zijn waarvan ik zeg dat wil ik erin of dat zou anders kunnen maar daar ga ik niet over.

De app store ziet er qua lay-out in iOS 7 goed uit en qua gebruiksvriendelijkheid ook,
    De Android store is gewoon waardeloos in mijn mening.

• De Apple store ken ik niet, wel vind ik Apple op geen enkel punt een goed bedrijf, al is het maar dat ze overal geld voor willen vragen (zelfs om een beltoon in te stellen?!) en overpriced producten verkopen. Hun gesloten app-store heeft wat voordelen, maar voor beginnende programmeurs is het vooral een nadeel omdat je weet ik hoeveel geld moet dokken en aan weet ik hoeveel voorwaarden moet voldoen om je app daar te mogen en kunnen uploaden.

Wat betreft de Android Play Store, deze is in principe gewoon goed, enige wat ze moeten verbeteren is het beter checken op malafide apps en apps die je gegevens willen verzamelen of je telefoon/tablet willen verkloten want die zijn er gewoon erg veel.

De Microsoft store is toch de beste die er is vind ik, lekker overzichtelijk, niet al te veel apps maar toch voldoende apps en de apps worden goed gecheckt. Verder is het kunnen uploaden van apps daarin eenvoudig en controleer Microsoft goed dus dat is gewoon de absolute topper. Ik heb geen Windows phone maar voor wat ik van mensen hoor en wat ik zie in Windows 8 is het echt super.

• Hallo,

Van het plaatsen van software in de Microsoft store heb ik geen verstand.
    Misschien kan iemand anders hier duidelijkheid over schepppen?

Apple heeft zijn app-store is helaas gesloten zogezegd.

Maar zoals jij al zegt de beveiliging kan beter en daar ben ik het ook 100% procent mee eens.

Heb jij misschien nog een aanvulling wat misschien beter kan?

• Apple voorwaarden:

Ik vind de regelement en voorwaarden van apple goed, een serieuse developer die zijn app wil uitgeven moet gewoon eenmaal aan die voorwaarden voldoen en dat vind ik terecht.

Prijzen:

L.Groot overpriced producten is een mening en ondanks de producten wel duur zijn verschillen de prijzen qua toestellen niet veel met die van samsung (600, 730). zoals Apple ook al duizend keer heeft aangegeven zijn ze niet gericht op de goedkope consument.

Store:

Android heeft gewoon teveel onzin apps en apps die fake zijn en virussen bevatten, ook heeft de android store de install popup wat ik onzin vind maar goed.
    Android heeft ook voor bijna elke optie een aparte app wat ook onzin is.

De helft hier weet amper hoe android en apple is opgebouwd qua OS dat is niet echt relevant te melden maar vind ik wel handig even te zeggen. iOs is slimmer en beter opgebouwd dan Android dat is gewoon een feit.

Welke je nou beter vind is totaal je eigen keuzen.

Ondanks dat vind ik android toestellen niet slecht heb zelf een S4 gehad en werkte leuk en je zal continue deze discussie hebben over wie/wat beter is maar dat kan je gewoon simpel weg niet zeggen omdat ieder mens iets anders vind.

• Tredgy,

Hoe weet jij hoe iOS is opgebouwd als de code gesloten is en Apple never nooit niet een millimeter broncode gaat vrijgeven? En met overpriced bedoel ik té duur voor wat je ervoor krijgt. Zeg nu zelf, een Sony Xperia Z t.o.v. de iPhone 5: de iPhone is ruim 100 euro duurder (de 16 GB variant van de iPhone5), kan geen opslagruime uitbreiden d.m.v. SD-card, heeft een kleiner scherm, slomere processor, slechter beeldscherm, slechte garantie (waterschade sticker in de achterkant van de iPhone 5?!), minder RAM en ga zo maar door. Dat is opzich niet erg maar het is gewoon te duur voor wat je ervoor terug krijgt. Je betaalt voor een appeltje op je achterkant en een stukje software waar je alleen maar meer voor moet betalen en absoluut geen vrijheden hebt. Daarnaast verkloot Apple zoveel geld in die onzin rechtzaken met patenten op de meest onzinnige woordmerken dat ik niet snap waarom ze daarmee stoppen en die producten van ze eens in prijs verlagen..

Overigens heb ik het niet over de voorwaarden van Apple's appstore, die zijn in principe goed. Het gaat om het feit dat je overal extra voor moet gaan betalen. En zoals gezegd iedereens mening over wat hij wil kopen en denkt wat goed is, feit ligt er gewoon dat de prijs/kwaliteit/product verhouding bij Apple gigantisch laag ligt dat is geen mening dat bewijzen alle winkels gewoon.

• Over de kwaliteit van Apple ben ik het wel met je eens Lars.
    Helaas wel Apple geld verdienen en dit zal misschien ze een keer de kop kosten.

Bij Android heb je meer vrijheden en zou jij dat ook liever in een store zien?
    Goede kwaliteit en service?

• L.Groot nee bedoelde niet specifiek de broncode.

Ik snap je punten wel, maar goed zoals ik zei deze discussie is meer van wat je zelf vind 1 vind de iphone de 'beste' en de andere de 'sony' en de andere een 'nokia' of 'samsung'

Android is is mijn mening qua store minder dan Apple.

• Apple
    Heb een iPhone gehad maar vond die store helemaal niks, activeren was toen der tijd ook een gigantisch probleem wat onduidelijk was.
    Ik kan enkel nu niet over de APP-store praten want ik heb hier geen ervaring meer mee, me laatste Apple product was een iPhone 3GS welke waardeloos was.

Android
    Geweldige store en heel makkelijk te activeren door middel van je e-mail adres, deze ervaring vond ik makkelijker en fijner dan die van Apple.
    Gelukkig werkt het op veel verschillende telefoons en tablets wat het synchroniseren weer makkelijk maakt, dit mis ik toch wel bij Apple (gesloten dus).
    Helaas is het zoals eerder gezegd zo dat ze veel met Malware te maken hebben, als ze dit zouden verbeteren zou het een pluspunt worden voor mij.
    Ik ga eerlijk gezegd ook niet meer terug naar Apple omdat Android voor mij werkt, ieder zijn/haar keuze uiteraard.

Tredgy
    Met kosten bedoelt Lars denk ik de belachelijke prijzen op hun laptop's, die zijn vrij prijzig als je het mij vraagt ;)

• ik ken de apple store niet maar ik vindt de iphone niet echt een slimme telefoon.. je hebt minder vrijheid dan android. terwijl apple 1 iphone uitbrengt brengt samsung al 4 of 5 telefoons uit .. daarom denk ik dat het minder waard is en minder populairder dna iphone. maar ik denk dat samsung galaxy s 4 veel beter is dan iphone 5.

google play vindt ik wel gewoon goed zoals die nu is

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!