[ADVIES] Datums dynamisch maken

• Momenteel ben ik bezig met een groot inkomsten systeem voor een aantal bedrijven maar voor een functie af te ronden heb ik wat advies nodig.

Ik heb momenteel een tabel waarin netjes staat wat de omzet is wat deze week gepland is met hoeveel opdrachten.
    De datums worden netjes opgehaald met een strtotime.

PHP
    $time = date('Y-m-d', strtotime('Monday this week'));

Dit was als test maar nu moet het mogelijk zijn om via een druk op de knop de week van volgende week te zien en zo gaanden.

Nu is dus de vraag richting ICT hier of iemand weet hoe dit zo efficiënt mogelijk gebeuren kan? het is niet dat ik niet weet hoe het moet het is meer dat ik wat mogelijkheden wil zien.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik gebruik zelf altijd het DateTime() samen met het DateTimeZone() object van PHP ;)
    Hierdoor kan je heel makkelijk functies maken door simpelweg de clone() magical function aan te roepen...

PHP
    <?php
    $date = new DateTime(null, new DateTimeZone('Europe/Amsterdam'));
    $date->modify("Monday this week");
    echo $date->format('Y-m-d') . "\n";
    ?>

• Ik gebruik zelf altijd het DateTime() samen met het DateTimeZone() object van PHP ;)
    Hierdoor kan je heel makkelijk functies maken door simpelweg de clone() magical function aan te roepen...

PHP
    <?php
    $date = new DateTime(null, new DateTimeZone('Europe/Amsterdam'));
    $date->modify("Monday this week");
    echo $date->format('Y-m-d') . "\n";
    ?>

Leuk idee, maar hoe had jij in gedachten zo tussen weken te switchen?

• Je bent daarin geheel vrij om deze datum te manipuleren via de Relative Fromats die strtotime ook gebruikt...
    http://www.php.net/manual/en/datetime.formats.relative.php

Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?

Bewerkt 3 keer, laatst door M.Beers ().

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!