[IDEE] Chatje

  • Tredgy
    We snappen het wel en begrijp jou punt ook, maar om ICTs levend te houden moet er content gepost worden.
    Het is niet een forum met 1.000 actieve leden per dag, Stackoverflow heeft een gigantisch netwerk opgemaakt dat is totaal anders dan ICts.


    Als je nu een chat gaat maken wordt er geen content meer gepost (wat nu al weinig gebeurd) en dat heeft slechte invloed op je bezoekers want die vinden hun antwoord niet.


  • Als je nu een chat gaat maken wordt er geen content meer gepost (wat nu al weinig gebeurd) en dat heeft slechte invloed op je bezoekers want die vinden hun antwoord niet.


    Wat nou als je een topic aanmaakt met het antwoord dat je in de chat hebt gekregen? Dan heeft iedereen er wat aan en worden problemen sneller verholpen.

  • Victor,


    Waarom zal je het dan niet gewoon gelijk op het forum vragen??


    Daarnaast hebben wij als ICTs niet genoeg leden om gelijk een antwoord te kunnen krijgen op je vraag in de chat. En heel vaak kijk ik even snel op me telefoon of er nog een topic is waar ik nuttig op kan reageren. Wat ik bij de chat niet zal doen.


    Ook voor de zoekresultaten is een chat niet echt goed.

  • Wat nou als je een topic aanmaakt met het antwoord dat je in de chat hebt gekregen? Dan heeft iedereen er wat aan en worden problemen sneller verholpen.


    Dan krijg je dus alleen topics met antwoorden, daar heb je ook niet veel aan toch ?
    Buiten dat ga jij dit monitoren of het ook echt gebeurd? Ik heb wel eens mensen op skype geholpen waarbij ik zei "Meld in je topic het antwoord even".


    Gebeurd dus ook bijna nooit en je kan ze moeilijk gaan dwingen tot zoiets...

  • @Fils
    Klopt, heb je gelijk in.


    J.Rijdes en een aantal anderen
    Het lijkt erop alsof jullie de hoop in ICTscripters hebben opgegeven. Dat dit niet groter gaat worden dan het is. Als ICTscripters word gepromoot en er nieuwe functies blijven komen is het veel aantrekkelijker om op dit forum te zitten. Je moet anders zijn dan anderen. Maar als die nieuwe functies er dan niet komen, omdat de community te klein is heeft dat weer een tegenwerkend effect.

  • Victor,


    Voor ICTs een chat kan gaan maken moet je groter zijn dan 20 actieve leden. Kijk naar Stackoverflow, een groot netwerken met duizenden actieve leden. Dan is het nuttig omdat het forum dan niet meer overzichtelijk is.


    Nu staan er al een week lang dezelfde topics in het linkermenu. Dus dan is een chat vrij onnodig in mijn ogen, en zal met ons ledenaantal dan alleen maar minder actief worden.


    Als ICTs groter is ben ik zeker een voorstander van een chat.

  • Ik geloof niet dat mensen echt de oplossingen in de topics gaan posten. Dat kan je allemaal wel zo bedenken maar dat gaat gewoon niet gebeuren, hoe jammer dat ook is. Ik kan dit niet bewijzen maar ik weet bijna 100% zeker dat dit zo is. Verder zal ik dit samen met Willem, de beheerders en met Koen overleggen gezien wij hier alle 4 een stem in hebben.

  • Ik geloof niet dat mensen echt de oplossingen in de topics gaan posten. Dat kan je allemaal wel zo bedenken maar dat gaat gewoon niet gebeuren, hoe jammer dat ook is. Ik kan dit niet bewijzen maar ik weet bijna 100% zeker dat dit zo is. Verder zal ik dit samen met Willem, de beheerders en met Koen overleggen gezien wij hier alle 4 een stem in hebben.


    Graag ontvang ik hier dan een slotje tot die tijd.

  • Even terug komend op een reactie van een aantal posts geleden ([IDEE] Chatje).


    Wij doen er zeker wel wat aan, echter kunnen wij niet elk topic controleren en hebben hierbij ook jullie hulp nodig, als jullie niks reporten en wij ons uiterste best doen om elk topic te controleren willen er wel eens topic's tussendoor glippen.


    Ik heb wel inmiddels de 2 topic's gesloten wegens gebrek aan informatie.


    Verder wat betreffende de chat,


    Ik zie hier geen meerwaarde in, dit gezien het feit je hier minimaal 1.000 tot 2.000 actieve leden voor moet hebben, om zowel de chat en als de topic's actueel te houden. echter ga ik dit wel samen met het team oppakken en bespreken!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!