• Hallo,
    ik ben een beginnende scripter, ik probeer nu een login systeem te maken maar ik krijg een foutje in mijn sql.

CREATE TABLE `gebruiker`
    (
    `email` VARCHAR,
    `naam` VARCHAR,
    `voornaam` VARCHAR,
    'wachtwoord' VARCHAR,
    'leeftijd' VARCHAR,
    )

Zouden jullie willen zeggen wat men fout is?

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • M.Martens: Je suggesties zijn een beetje uit de lucht gegrepen en hebben niets met de vraag te maken...

In je SQL-code heb je gebruik gemaakt van qoutes waar je backtics (of helemaal niets) zou moeten gebruiken. Ook weet ik niet of de laatste komma wordt geaccepteerd.

Een paar andere suggesties: Waar zijn je indexen? Waar zijn de lengtes van de velden? Moeten alle velden echt VARCHAR zijn?

Voor de volgende keer, vermeld je foutmelding. Dan kunnen we een stuk gerichter antwoorden.

• In je SQL-code heb je gebruik gemaakt van qoutes waar je backtics (of helemaal niets) zou moeten gebruiken. Ook weet ik niet of de laatste komma wordt geaccepteerd.

Backticks zijn af te raden ;) Backticks zijn bedoelt om woorden te kunnen gebruiken die eigenlijk gereserveerd zijn. (Dat zijn dus woorden als "order" en "count") Als jij allemaal van dat soort in je database gaat gebruiken raak je snel het overzicht kwijt en zeker als je een grote database hebt. Daarnaast worden backticks niet altijd ondersteunt en is het dus mogelijk dat je een keer al je backticks moet verwijderen en wellicht je hele database aan moet passen. Dus beter in één keer goed doen en geen gereserveerde woorden of backicks gebruiken! :)

• Hier de juiste code om de tabel aan te maken:

SQL
    CREATE TABLE `gebruikers` (
      `email` varchar(255) NOT NULL,
      `naam` varchar(255) NOT NULL,
      `voornaam` varchar(255) NOT NULL,
      `wachtwoord` varchar(255) NOT NULL,
      `leeftijd` varchar(255) NOT NULL
      )

Ik ga wel akkoord met victor moet ik zeggen.

EDIT: Zag net pas dat hij al opgelost was, nouja nu is het duidelijk voor als iemand hetzelfde probleem heeft volgende keer.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!