Telecom bedrijf blijkt oplichting te zijn

• Hallo,

In 2012 zat mijn oma bij [BEDRIJF X]. Maar toen in Juli een aanbod weer van [BEDRIJF X] kwam wou ze toch overstappen.
    Dus is ze weer bij [BEDRIJF X] waar ze thuis hoort.

Maar ik kwam erachter want ik doe vanaf 1 Januari 2013 haar administratie dus heb het vorige jaar helemaal zitten napluizen.
    Toen verwonderde ik mij dat er geld werd afgeschreven van een bedrijf wat ik niet kende. [BEDRIJF X]

Nu zitten we met het bedrijf in de klins i.v.m. openstaande betalingen maar ik heb alles keurig opgezegd dat ging nu ook makkelijk nu haar man was overleden. Maar nu belde ze vorige week weer op dat er nog betalingen openstonde terwijl we schriftelijk hebben. "U bent ons dan ook geen betaling meer verschuldigd."

Maar toen dat was opgelost kwam ik achter hun dochteronderneming [BEDRIJF X] ieder jaar 105 euro incasseerde zonder machtiging.
    Ze zeggen bij de klantenservice 80 euro zonder machtiging.

Met Vriendelijke Groet.

Maikel

Bewerkt 4 keer, laatst door M.Martens: Censuur toegevoegd ().

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Aangetekend bezwaar maken tegen het bedrijf, Zorg wel voor een handtekening voor ontvangst.

Hierin stel je ze in gebreke met een termijn stelling.

Mochten ze hier niet op reageren dat je over stap op rechtsvervolging en rest de enigste mogelijk nog een advocaat in armen nemen.

En contact met de bank opnemen en de incasso laten blokkeren. (Hier zijn wel risico's aan verbonden, het bedrijf kan die bijdrage ook namelijk via een incasso bureau vorderen.

• Je kunt automatische incasso's toch terug halen?

Ja en nee.

Ja tot 56 dagen een geldige machtiging.
    en 13 maanden ongeldige machtiging.

Alleen ik zoek het bedrijf achter de Incasso's. Dus niet [BEDRIJF X].

Net als het bedrijf achter [BEDRIJF X].

Met Vriendelijke Groet.

Maikel

Bewerkt één keer, laatst door victor: Censuur toegevoegd ().

• Het bedrijf die het afschrijft is het bedrijf achter de incasso.

Stel er staat [BEDRIJF X] dan is dat het bedrijf die het afschrijft.

Nee dit bedoel ik niet.

Achter [BEDRIJF X] zit [BEDRIJF X], wat zit er dan achter de incasso's. Ook [BEDRIJF X] of?
    Volgens mij ook [BEDRIJF X] maar weet het niet zeker.

Met Vriendelijke Groet.

Maikel

• Incasso zelf is niets. Het bedrijf dat het incasseert is het incassobureau.

Stel [BEDRIJF X] incasseert mij 50 euro, dan is [BEDRIJF X] het incassobureau.

[BEDRIJF X] is in dit geval de incassant.

Het Incassobureau komt pas ter sprake als u uw rekeningen niet betaald.

Met Vriendelijke Groet.

Maikel

• Een incasso is iets waar je toestemming voor geeft waardoor de persoon (of bedrijf) vervolgens (met jou toestemming) eenmalig, maandelijks of jaarlijks een bedrag van je rekening af laat schrijven en op zijn rekening laat bijschrijven.

Oftewel het rekening nummer/bedrijf achter het rekeningnummer waarna de incassos worden overgemaakt zit achter de incassos (zoals hierboven al is aangegeven)
    Mocht je dit zo 1,2,3, niet terug kunnen vinden in je telebankeren/bankafschriften gewoon even langs gaan bij een kantoor en zij zullen je hierbij helpen.

Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans

Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

• Tevens klopt je link totaal niet...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!