Mollie script fout

• ik zit met een probleem wat ik ook doe de query word maar niet geüpdatet.

ik heb Sessies/cookies/ $data['login] geprobeerd maar hij update de query maar niet.
    het laatste wat ik heb geprobeerd is cookies ook dit werkt niet terwijl het cookie wel bestaat.

*** = prive omdat niet iedereen mijn config file hoeft te weten ;)

• Alsjeblieft, doe niet bijdehand. :thumbdown:

Pardon, doe ik bijdehand? Goede foutafhandeling bouw je in je script, niet achter je functies (die die-method).
    Een script moet gewoon netjes in elk geval ten einde komen, en niet met een doodsteek.

• Alsjeblieft, doe niet bijdehand. :thumbdown:

Eigenlijk hoor ik je niet te helpen omdat je ondankbaar bent, maarja:

- In de return url kan je de gebruikersnaam meespelen ipv een sessie/cookie mee te geven?

Kan je wel scripten btw?

'ik heb Sessies/cookies/ $data['login] geprobeerd maar hij update de query maar niet'

Waarom verschillend proberen als je weet wat je meegeeft?

Hoop dat je volgende keer niet zo onbeschaamd ten werk gaat.

• ik ben heel dankbaar! :thumbup: want het werkt ik ben alleen niet dankbaar voor iemand met de reactie "Je moet het IN je script bouwen, en niet er achter."
    ik ben geen idioot ik weet echt wel waar ik wat moet plaatsen. :thumbdown:

dus die reactie slaat nergens op. :thumbdown:

oké en dan nu antwoord op je vraag : omdat het niet werkte heb ik dat geprobeerd.

- En de vraag of ik kan scripten ga ik geen antwoord geven want dat is gewoon reactie uitlokken. :!:
    -- $_GET mee geven is niet echt een veilige manier.

PHP
    mysql_query("UPDATE `pr_users` SET `gebeld`=`gebeld`+'2'  WHERE `login`='".mysql_real_escape_string($_SESSION['gebruikersnaam_cr'])."'") or die(mysql_error());

BTW? Ferhat2 is dat wel de echte ferhat?
    - Denk het niet de echte Ferhat is professioneel en weet wel wat ik kan.

• ik ben heel dankbaar! :thumbup: want het werkt ik ben alleen niet dankbaar voor iemand met de reactie "Je moet het IN je script bouwen, en niet er achter."
    ik ben geen idioot ik weet echt wel waar ik wat moet plaatsen. :thumbdown:

dus die reactie slaat nergens op. :thumbdown:

PHP
    mysql_query("UPDATE `pr_users` SET `gebeld`=`gebeld`+'2'  WHERE `login`='".mysql_real_escape_string($_SESSION['gebruikersnaam_cr'])."'") or die(mysql_error());

Je gebruikt alsnog or die() terwijl ik en anderen nadrukkelijk hebben gezegd dit niet te gebruiken. Wat slaat nou nergens op?

• Het werkt toch ik heb de methode die mij aangeraden werd ook geprobeerd maar die gaf geen error.

:slotje: Genoeg gediscussieerd. :thumbup: bedankt voor de hulp en de felle reacties.
    was even vergeten hoe scherp en gefrustreerd bijna iedereen hier is. 8o

• Het werkt toch ik heb de methode die mij aangeraden werd ook geprobeerd maar die gaf geen error.

:slotje: Genoeg gediscussieerd. :thumbup: bedankt voor de hulp en de felle reacties.
    was even vergeten hoe scherp en gefrustreerd bijna iedereen hier is. 8o

Fietsen met een lekke band gaat ook, maar is veel moeizamer. Goede foutafhandeling is essentieel en daarom blijven we hierover doorzagen. "Het is wel goed" is niet de inzet die je als programmeur zou moeten hebben. Je moet streven naar een zo goed mogelijk resultaat. ;)

• Fietsen met een lekke band gaat ook, maar is veel moeizamer. Goede foutafhandeling is essentieel en daarom blijven we hierover doorzagen. "Het is wel goed" is niet de inzet die je als programmeur zou moeten hebben. Je moet streven naar een zo goed mogelijk resultaat. ;)

Tja als ik de tijd had deed ik het maar ik moet op dit moment nog gigantisch veel pagina's maken en update voor 4 verschillende websites.
    Nogmaals bedankt en ik hoop dat de rest begrijpt dat die reactie van mij niet boos bedoeld was maar dat als iemand mij verteld waar ik dat moet plaatsen ik dat wel weet na 10 jaar.

Even op facebook navragen of ferhat2 de echte is.

• Tja als ik de tijd had deed ik het maar ik moet op dit moment nog gigantisch veel pagina's maken en update voor 4 verschillende websites.

Dan had je ook anders kunnen reageren. En zoveel moeite is het nou ook weer niet om het direct toe te passen.

• Tja als ik de tijd had deed ik het maar ik moet op dit moment nog gigantisch veel pagina's maken en update voor 4 verschillende websites.
    Nogmaals bedankt en ik hoop dat de rest begrijpt dat die reactie van mij niet boos bedoeld was maar dat als iemand mij verteld waar ik dat moet plaatsen ik dat wel weet na 10 jaar.

Even op facebook navragen of ferhat2 de echte is.

Ferhat2 is geloof ik niet de echte ;)

Het is meer werk om het te moeten verbeteren dan om het meteen goed te doen! Het maakt niet uit hoeveel jaar ervaring je hebt, zelfs de beste maken fouten. Maar je ben verplicht naar je gebruikers toe een zo goed mogelijk product te leveren.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!