HTTP-fout 500 (Internal Server Error)

  • Beste,


    Ik ben bezig met een website, maar kwam meteen met een fout die ik maar niet kan vinden de fout is:


    Code
    Serverfout
    Er is een fout opgetreden toen de website http://crimez.nl/ probeerde op te halen. De server kan offline zijn wegens onderhoud of kan onjuist zijn geconfigureerd.
    Hier zijn enkele suggesties:
    Laad deze webpagina later opnieuw.
    HTTP-fout 500 (Internal Server Error): Er is een onverwachte voorwaarde gevonden toen de server het verzoek wilde uitvoeren.


    script: http://crimez.nl/foutcode.txt
    Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.
    Zouden jullie me kunnen helpen?

  • Notice: Undefined index: login in /home/crimez/domains/crimez.nl/public_html/config.php on line 12


    Fatal error: Call to a member function fetch_object() on a non-object in /home/crimez/domains/crimez.nl/public_html/config.php on line 14

  • Dit zijn de errors:


    Notice: Undefined index: login in /home/crimez/domains/crimez.nl/public_html/config.php on line 12


    Fatal error: Call to a member function fetch_object() on a non-object in /home/crimez/domains/crimez.nl/public_html/config.php on line 14



    PHP
    if ($_SESSION['login'] != ""){ $naam = $_SESSION['login']; } else{ $naam = ""; }
    
    
    $dbres = $mysqli->query("SELECT * FROM leden WHERE login = '".$naam."'"); 
    $data    = $dbres->fetch_object();
  • Gedaan maar zie er niks van.


    Blijf ook deze errors hebben:



    Notice: Undefined index: login in /home/crimez/domains/crimez.nl/public_html/config.php on line 12


    Notice: Trying to get property of non-object in /home/crimez/domains/crimez.nl/public_html/config.php on line 18


  • Je undefined notice komt doordat je een variable gebruikt zonder dat je hem gedefineerd hebt.


    Code
    if ($_SESSION['login'] != ""){ $naam = $_SESSION['login']; } else{ $naam = ""; }


    Hier doe je het volgende: Als $_SESSION['login'] geen "" is, wat inhoud dat je er van uit gaat dat $_SESSION['login'] bestaat, wat in dit geval niet het geval is.


    Je kan dit oplossen d.m.v. de functie empty.

    Code
    if (!empty ($_SESSION['login'])) ....



    Wat je tweede error betreft, je probeert een functie te roepen en geeft als object de result van de query die je erboven uitvoert. Vandaar dat je de error 'Trying to get property of non-object' krijgt


    Verander

    Code
    $data    = $dbres->fetch_object();


    eens naar

    Code
    $data    = $mysqli->fetch_object();

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!