Versio hun cloudbox platform was gisteren meerdere uren offline door een Ddos aanval.
Indien ik ICTscripters niet zou hebben verhuisd naar een andere meer betrouwbare provider, zouden wij dus ook offline zijn geweest.
Dit is hun officiële reactie:
" Allereerst betreuren wij de storing van de afgelopen avond en vandaag. Het Cloudbox platform is doelwit geworden van een grootschalige DDoS aanval die vervolgens een loop in het interne netwerkverkeer veroorzaakte waardoor de stabiliteit verdween op de Cloudbox hypervisors. Hierdoor werd een groot aantal Cloudbox omgevingen onbereikbaar en trad de failover in. Door het grote aanval failovers, het slecht bereikbare interne netwerk en de nog steeds binnenkomende DDoS werden deze VM's helaas zonder onze tussenkomst niet automatisch online gebracht. De automatisch herstelfunctie van de Cloudbox omgevingen heeft gefaald."
Verder zetten ze meteen klantvriendelijk in hun mail ook nog eens hun algemene voorwaarden, zodat je zeker niet overweegt om een compensatie te vragen:
" Wij willen u graag wijzen op onze algemene voorwaarden, waarin aangegeven wordt dat de up-time garantie niet van toepassing is wanneer er sprake is van overmacht. In de afgelopen avond is de storing op het Cloudbox platform veroorzaakt door een grootschalige DDoS aanval. Desondanks begrijpen wij klanten die boos zijn over deze downtime, wij willen u daarom ondanks onze algemene voorwaarden alsnog tegemoet komen. "
Heb jij downtime gehad, indien je een cloudbox vps hebt?
Zelf heb ik in elk geval wel last ondervonden, andere sites van me staan wel nog op hun cloudbox.