Versio offline door Ddos

  • Versio hun cloudbox platform was gisteren meerdere uren offline door een Ddos aanval.
    Indien ik ICTscripters niet zou hebben verhuisd naar een andere meer betrouwbare provider, zouden wij dus ook offline zijn geweest.


    Dit is hun officiële reactie:
    " Allereerst betreuren wij de storing van de afgelopen avond en vandaag. Het Cloudbox platform is doelwit geworden van een grootschalige DDoS aanval die vervolgens een loop in het interne netwerkverkeer veroorzaakte waardoor de stabiliteit verdween op de Cloudbox hypervisors. Hierdoor werd een groot aantal Cloudbox omgevingen onbereikbaar en trad de failover in. Door het grote aanval failovers, het slecht bereikbare interne netwerk en de nog steeds binnenkomende DDoS werden deze VM's helaas zonder onze tussenkomst niet automatisch online gebracht. De automatisch herstelfunctie van de Cloudbox omgevingen heeft gefaald."


    Verder zetten ze meteen klantvriendelijk in hun mail ook nog eens hun algemene voorwaarden, zodat je zeker niet overweegt om een compensatie te vragen:
    " Wij willen u graag wijzen op onze algemene voorwaarden, waarin aangegeven wordt dat de up-time garantie niet van toepassing is wanneer er sprake is van overmacht. In de afgelopen avond is de storing op het Cloudbox platform veroorzaakt door een grootschalige DDoS aanval. Desondanks begrijpen wij klanten die boos zijn over deze downtime, wij willen u daarom ondanks onze algemene voorwaarden alsnog tegemoet komen. "


    Heb jij downtime gehad, indien je een cloudbox vps hebt?
    Zelf heb ik in elk geval wel last ondervonden, andere sites van me staan wel nog op hun cloudbox.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • ik had er geen last van, vroeger had ik eens last van downtime maar ze zeidne mij vriendelijk van node te wisselen in hun cloud.axc.nl dit omdat enkele servers erin overbelast waren en ik simpelweg kon ovezetten. en na 2 minuten had ik weer een degelijke verbinding.


    maar bij deze ddos anval kon ik inderdaad niet op het klantenpaneel komen

  • Ik vind je maakt het goedkoop en dan krijg je dit!
    Maar van de anderen kant. Misschien slimmer geweest om alles van Versio onbereikbaar te maken.


    Denk dat er nu al veel mensen gaan overstappen. Wat denken jullie?


    Dat betwijfel ik, Versio heeft vaker wel eens downtime gehad.
    Laast ook TransIP.


    Ik stapte van hosting bedrijf over toen ik geïrriteerd raakte aan het veelvoudig offline zijn, denk dat dit dus nog wel meevalt.

  • Dat betwijfel ik, Versio heeft vaker wel eens downtime gehad.
    Laast ook TransIP.


    Ik stapte van hosting bedrijf over toen ik geïrriteerd raakte aan het veelvoudig offline zijn, denk dat dit dus nog wel meevalt.



    TransIP had dan wel een aanval maar die wisten dit te beperken, veel klanten hadden nergens last van.
    De aanval bij TransIP duurde ik dacht een week of 2, voornamelijk op hun nameservers en op het laatste weekend nog de webhosting gedeelte.


    Me VPS bij hun heeft nog nooit een storing of iets dergelijks gehad, ze hebben een zeer goede infrastructuur waardoor je niet zomaar onbereikbaar bent.



    Jammer dat Versio weer naar hun AV gaat wijzen als ze weten dat er een klachtenstroom zal komen over de aanval, al kan Versio hier weinig aan doen dan de aanval proberen te minimaliseren.

  • Dit zal denk ik in mijn ogen komen geen goede servers. Maar wel groot willen worden.


    Kijk bijvoorbeeld eens bij TransIP. (TIP)
    Zij garanderen de uptime en proberen zo snel te handelen.



    Alleen hoe kan het bij Versio zo snel ten onder gaan?

  • Ondertussen wel een reactie gehad ter compensatie.
    De compensatie is echter wat mij betreft veel te laag ten opzichte van de meerdere uren downtime ondertussen...


    Wij kunnen u één van de volgende drie compensaties aanbieden:
    1) Een gratis verlenging van uw Cloudbox omgeving voor twee weken.
    2) Een kortingscode voor 30% korting bij het upgraden van uw Cloudbox omgeving.
    3) Een kortingscode voor 5% korting op de verlenging van uw Cloudbox omgeving. Deze korting komt bovenop de betalingscyclus korting die u krijgt bij een verlenging voor 6 en 12 maanden.


    De compensaties uit deze e-mail (en dus ook de kortingscodes) zijn geldig tot en met 30 juni.


    Maar goed, beter dan niets.

  • M.Martens
    Je moet even bedenken dat Versio hier ook niet om gevraagd heeft, dit is gewoon buiten hun macht om gegaan waardoor het ingrijpen wat lastiger werd.


    Bedenk je even als voorbeeld (weet de werkelijke waarde niet): 3.000 klanten, vragen allemaal € 10,00 vergoeding voor de downtime.


    3.000 x € 10,00 = € 30.000


    Voor dat bedrag doe je het gewoon niet, natuurlijk hou je de klanten graag tevreden en ze willen daarom op een andere manier compenseren.
    Je kan niet zomaar gratis dingen of kortingen of weet ik veel wat geven, op grote schaal kost je dit gewoon bakken met geld, ze moeten de Ddos ook nog afslaan (personeelskosten).
    Vind het al heel wat dat ze met een compensatie komen voor kortingen, had ik eigenlijk niet verwacht aangezien ze direct naar de AV gingen wijzen (overmacht).

  • @Fils,


    Eigenlijk hadden ze dat moeten afslaan maar naar mij mening is het denk werk niet aanwezig bij Versio.
    Dit is wel bij bijvoorbeeld TransIP, deze proberen de aanval binnen een uur af te slaan terwijl in mijn ogen Versio lui op een stoel blijft zitten wachten.

  • @Fils,


    Ik ben bekend met de systemen en infrastructuur van TransIP. (Dit staat overigens op hun website.)


    Maar zelfs Versio zal professioneel over moeten komen willen ze die klanten blijven handhaven.
    Die zullen niet alleen voor die goedkope prijs blijven in mijn ogen en ook niet voor de service want die is om te huilen in mijn ogen.

  • M.Martens
    We hebben het hier niet over de service maar over de compensatie dat is iets anders.
    Versio ga ik me verder niet over uitlaten maar ik ben van mening dat dit overmacht is en dat ze hier weinig aan kunnen doen.


    Groter infrastructuur is prima maar dan moet je het ook kunnen betalen, verlies draaien heeft geen zin dan kan je net zo goed stoppen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!