Ik zag net dat je gebruik maakt van ctype_alnum, zou het niet handig zijn als leden ook - of _ kunnen gebruiken?
OSvendetta
-
-
-
@Fils ik had nog een layout liggen. Ik ga hem zoeken maar ik kan niets beloven.
-
Hallo,
Voor vragen stel ik me beschikbaar. Vertrouw Fils erop dat dit wel vragen zullen zijn die er echt toe doen
Je weet me op Skype te vinden.Mvg,
Tim -
-
Tim
Thnx man wil de V2 in codeigniter plaatsen als ik er niet uit kom heb ik je skypeDat zou heel erg tof zijn, vooral nu ik CodeIgniter deze dagen ben gaan gebruiken lijkt het mij een grote stap. Denk zelf dat je dan als beginnende programmeur veel kunt leren dan van de gewone OsVendetta.
-
Even een snelle vraag (of eerder een suggestie).
Ik wil natuurlijk voor de V1.0.0 een codex maken, dus voor query fouten en dat soort dingen.
Hierbij wil ik de error melding een nummer geven, als voorbeeld "OS001".Is het slim om bij die regel een extra comment te plaatsen met een link naar de pagina (wat betekend de fout, kan ik het oplossen of moet ik ze melden).
-
Misschien wel of direct de error weergeven ?
-
Thisguyisgone
Nee dit wil ik dus juist voorkomen dat je bezoekers/spelers niet van die rare fouten krijgen, schrikt ze namelijk nog wel eens af. -
Ik ben niet goed wakker, excuses. Vind je idee wel goed ja. Of ze moeten alleen de foutcode aan de eigenaar melden ofzo ?
-
Thisguyisgone
Indien de spel eigenaar een melding van een speler krijgt over bijvoorbeeld: "Ik kreeg de fout OS0005" weet de eigenaar direct wat hij moet doen.
Als de codex uitgebreid genoeg is kan hij/zei die eventueel met behulp van de codex ook weer oplossen, indien dit niet lukt kan dit natuurlijk altijd nog gemeld worden.Voordelen zijn:
1. Je spelers ontvangen geen vreemde fouten meer (schrikt soms af).
2. De eigenaar kan snel handelen door op de codex onder die fout te zoeken.Ik denk dat je op die manier een prettiger spel opzet waarbij de eigenaren worden voorzien van voldoende informatie.
-
Je kan in plaats van de speler een bericht laten sturen dit ook automatisch laten melden.
Dan ziet de gebruiker:Foutcode OS0005 is opgetreden. De beheerder is hierover geïnformeerd en we gaan dit zo snel mogelijk oplossen.
Op die manier hoeft de gebruiker niks te doen.
-
-
Fouten kun je het beste gewoon loggen naar file, en niet naar standard out. Je gebruikers zou je eventueel wel een samenvatting kunnen geven die misschien helpt voor de gebruiker om de fout te ontwijken. Maar stacktraces hebben ze echt niets aan.
-
Stefan.J
Ze worden momenteel niet naar een file gelogd, maar ik denk dat het makkelijker is voor een admin een soort paneel overzicht te hebben zodat ze ook van de fouten afweten.
Anders moet je elke keer in je FTP naar het bestand gaan zoeken voor de fout lijkt me, of heb jij hier een ander idee voor? -
Volgens mij bedoelt Stefan dit ook.
Een paneel lijkt mij het handigst. Wel moet je er dan voor zorgen dat elke fout er maar één keer in komt te staan. Als je een aantal gebruikers hebt wil je niet dat je tientallen errors hebt van dezelfde pagina. -
Normaal wordt er gewoon naar file geschreven (een goede rede voor een foutmelding is een probleem met de database, dat log je natuurlijk niet in een database..). Het kan echter geen kwaad om die file in het adminpaneel te weergeven. Ik zou de file alleen nooit via een paneel bekijken, via de commandline kun je namelijk prima zoeken (grep) en live monitoren (tail).
-
Stefan.J
Hoe gaat de eigenaar dan achter een foutmelding komen? Het lijkt me nou niet echt bepaald handig als de file zichzelf vult en de eigenaar er niet van op de hoogte is...
Het loggen naar een database met een query fout is inderdaad niet handig..Edit:
Zit net de error_log functie te lezen, deze lijkt me ook wel enorm handig.
Dan kan je de melding gewoon naar de eigenaar mailen en kan hij/zij wanneer nodig actie ondernemen.Bedoelde je zoiets ook of ?
-
Alles naar een bestand schrijven en het vanuit het paneel inlezen.
-
Ik zou de mail functie niet gebruiken. Stel als een lid doodleuk F5 doet, wordt één je mailbox volgespam, en twee, meerdere hosts ondersteunen alleen een limiet aan mails.
-
Het is heel normaal dat errors in een file komen te staan. Maar ook mailen is best gebruikelijk, al moet je opletten dat er geen 100.000 mails worden verstuurd als er iets verkeerd gaat. Zie bijvoorbeeld logging frameworks als log4j, log4php, logback en Apache Commons Logging.
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!