Laadtijd website

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Citaat

Daar ben ik het niet mee eens.

Ik kan bijvoorbeeld op mijn server, "zware PHP-code's" draaien zonder moeite. Zet ik deze codes op een server met trage hardware, dan krijg ik het zelfde resultaat.

Dat klopt helemaal. Maar als je de website bekijkt, mag dat nooit een zware pagina zijn om op te bouwen. Dus het probleem ligt dat in de software en niet aan de hardware. Natuurlijk kun je er dan wel een hoop extra hardware onder hangen, maar dat lost het probleem niet op en is zonder van je geld.

Wat gebeurd er als je het categorieënmenu eens weghaalt? En dan, vanzelfsprekend, ook het laden van de data voor het menu.

• Achter me server specs kan ik helaas niet komen. Omdat het een gewone webhosting is.
    Wat betreft het menu weghalen etc. Dat zal ik zometeen is proberen.. Maar heb nu al het vermoeden dat dat er wel voor zorgt dat de laadtijd sneller wordt. Maarja, dat menu is gewoon echt nodig.

• Hoe komt iedereen er bij dat het aan de hosting zou liggen? Het is relatief gezien een hele eenvoudige website.

Het menu moet ook veel sneller kunnen laden hoor. Maar als je hem even weghaalt kun je ontdekken of daar het probleem in zit.

Het goede nieuws is, de query's worden uitgevoerd op een database-object ($db in je index). Het aantal uitgevoerde query's zou je eens kunnen tellen, en de query's die worden uitgevoerd zou je eens kunnen loggen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!