script verkopen/kopen

• Beste ICT'ers

Als het goed is komt morgen mijn nieuwe site online :).
    Het is een site zoals marktplaats maar dan voor ict'ers.
    Dus je verkoopt er scripts sources designs CMS licenties noem maar op.
    Nu is mijn vraag zouden jullie van zoiets gebruik maken?
    En wederom zijn we ook opzoek naar 2 moderators.

TEST ughost nu zelf "Klik hier voor trial"
    Let op:
    -Je pakket eindigd naar 2 weken dan worden ook alle bestanden verwijderd.
    -Je moet een eigen domein regelen (hebben,kopen)

• 1. Wij gaat de scripts in bewaring nemen, moeten we die naar jou uploaden?
    2. Hoe ga je de licentie houders uitbetalen?

1&2
    Het is hetzelfde systeem als marktplaats dus jullie komen met elkaar in contact precies zoals marktplaats.

Let op:

• 1&2
    Het is hetzelfde systeem als marktplaats dus jullie komen met elkaar in contact precies zoals marktplaats.

Dit gaat een groot oplichtingsbede worden, want je ontmoet elkaar nooit alles gaat via de mail.
    stel je voor ik koop een script bij uhhhh

ik zeg : Kees ik vind jou inlog script mooi ik wil hem wel van je kopen hoeveel vraag je er voor.
    Kees "voor 10 euro is die van jou".
    ik zeg : ok wat is je bank rekening nummer dan stort ik het vanavond.
    kees "blabla bla ing!"
    ik zeg : ok ik maak het nu over.
    kees "ik stuur het script naar je als ik het ontvangen hebt."
    1 dag later.
    Kees "ik heb niks ontvangen gaat de deal nog door?"
    ik zeg : ik heb het naar je gestuurd : Attach foto : ing.png
    kees "dat is geen bewijs!"

en je hoort nooit meer wat van kees.

• Zo gaat het toch ook niet via de marktplaats van ICTscripters?

Let op:

• Zoals bovenstaande staat vermeld, met een leuke scene, komt er ook deels oplichting.
    Ik zou zelf niet veel kopen, een systeem zoals dat van Envato is beter aangezien je na het betalen het gelijk kan uploaden.
    Maar Envato is een groot bedrijf, aangezien jij dat niet bent zal ik als (ver)koper nooit iets halen of uploaden.

Over de moderatoren, valt dit onder vergoeding?

• Zoals bovenstaande staat vermeld, met een leuke scene, komt er ook deels oplichting.
    Ik zou zelf niet veel kopen, een systeem zoals dat van Envato is beter aangezien je na het betalen het gelijk kan uploaden.
    Maar Envato is een groot bedrijf, aangezien jij dat niet bent zal ik als (ver)koper nooit iets halen of uploaden.

Over de moderatoren, valt dit onder vergoeding?

Nog niet aangezien er nog geen omzet word gemaakt.
    Heeft iemand anders misschien een idee om dit zo veilig mogelijk aan te pakken?

Let op:

• eeyk
    Volledig met je eens, is mij ook al een keer overkomen, en ook via toenmalige criminalspoint.
    Ik vertrouw het alleen nog als ik het direct krijg en niet achteraf na controle betaling en/of screenshot.

Reza
    Mee eens, grotere websites die dit doen hebben een naam met vertrouwen opgebouwd, dit vertrouwt men beter.
    Systeem van bijvoorbeeld Themeforest werkt ideaal, dit soort systemen haal je gewoon niet meer in misschien met een groot budget maar dat vergt enorm veel tijd.

@TS
    Sorry maar zie hier geen toekomst in, dit is een persoonlijke mening.

• Ik wil je niet zwartmaken ofzo, maar aangezien je website morgen online komt en je het zelf geprogrammeerd hebt (ga ik van uit) ga ik ervan uit dat je alle mogelijke opties hebt vergeleken? Ik bedoel je gaat toch, voor je begint met programmeren; denken van hoe maak ik het gebruiksvriendelijk; hoe zorg ik ervoor dat ze hun product krijgen; hoe kan ik mijn investering eruit krijgen en zo maar verder? Of heb je dat deel overgeslagen?

• 3.7 Het werven van nieuwe teamleden voor een website gelijk aan ICTscripters (community-gerelateerd, forum-gerelateerd, webmaster-gerelateerd) is niet toegestaan. Andere wervingsacties zijn enkel toegestaan in het daarvoor bestemde forum na toestemming van een teamlid.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!