PHP kop of munt

• Hallo,

Wie kan mij helpen met dit script?
    Ik wil graag dat een persoon die het gebruikt 1 op de 3 kans heeft om te winnen.

Mvg,
    Rick.

PHP
    <?php
    $snuid = $_GET['uId']; $uFetch = mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM member_accounts WHERE uId = '" . mysql_real_escape_string($_SESSION['uId']) . "'"));
    if(!$uFetch) {echo mysql_error();}
    if($uFetch['uCoins'] <= 9)
    {
    echo 'Je kunt pas kop of munt spelen als je 10 punten of meer hebt.';
    }else{
    ?>
    <form method="post" action=""> <input type="submit" name="kop" value="Gokken op kop!" /> <input type="submit" name="munt" value="Gokken op munt!" /> </form>  <?php if(isset($_SESSION['goed']) && isset($_SESSION['fout']))  // Kijken of de sessies bestaan, anders worden ze overschreven. {     if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST")  // Als er op een knop gedrukt is     {       $true_false = rand(1,4);       if($true_false == 1 && isset($_POST['kop']))  // Als er 1 uitkwam, en je drukte op kop is het goed       {         echo 'Je hebt het goed! Het was kop!'; 		mysql_query("UPDATE member_accounts SET uCoins = uCoins + 5 WHERE uId = '" . mysql_real_escape_string($_SESSION['uId']) . "'");      }       elseif($true_false == 2 && isset($_POST['munt']))  // Als het 2 was en je drukte op munt was het ook goed       {           echo 'Je hebt het goed! Het was munt!'; 		mysql_query("UPDATE member_accounts SET uCoins = uCoins + 5 WHERE uId = '" . mysql_real_escape_string($_SESSION['uId']) . "'");      }       else       {         echo 'Je hebt het fout! Het moest zijn: ';  // Anders zijn er geen combinaties meer over, dus heb je het fout.         if($true_false == 1)  // 1 = kop, dus als kop niet 1 is is het munt want het moet een 1 of een 2 zijn.         {           echo 'Kop!';         }         else         {           echo 'Munt!';         } 		mysql_query("UPDATE member_accounts SET uCoins = uCoins - 5 WHERE uId = '" . mysql_real_escape_string($_SESSION['uId']) . "'");      }     }   } }?>
  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik snap niet echt wat je met 3 kansen bedoeld.
    Verder, ik weet niet of dit aan ICTs ligt maar, doordat je script nu niet echt goed staat wordt ook een groot deel van de code als commentaar gezien.

• Wat bedoel je precies robin?

http://nl1.php.net/manual/en/function.rand.php

Een kop of munt script bestaat grotendeels gewoon uit de rand() functie.

Edit:
    Ik zie net dat Eeyk ook een stukje hierover heeft gepost.

• Idd, zoiets als Reza heeft uitgewerkt dacht ik aan!

Enkel zou dit al voldoende moeten zijn, in een functie zetten is hierbij niet nodig!

• Reza, dat klopt. Hierbij doe je dan enkel veel codewerk. Daarna moet je namelijk nog eens checken wat in de functie uitput is dmv een ifelse constructie. Gebruik je de functie niet kun je meteen de sql uitvoeren en een echo van je hebt gewonnen of verloren. Scheelt bij veel bezoekers toch wat server verzoeken.

• Het kan ook door gebruik te maken van een switch, nu we toch alle mogelijkheden afgaan.

• Switch-statements zijn voor situaties als deze bedoeld, maar een if-else lus doet ook prima zijn werk.

Waarom zoveel reacties op zoiets eenvoudigs? En waarom de 'er is iets fout gegaan' melding? Kan een rand() tegenwoordig een waarde retourneren buiten zijn marges? Ik dacht het niet...

• Ze waren aan het bekijken welke manieren er allemaal waren om dit op te lossen. Ik zag dat de switch er nog niet tussen stond, dus plaatste ik dit er tussen.
    De 'er is iets fout gedaan' moest er inderdaad niet onder, maar dit is macht der gewoonte geworden. Ook heb ik dit eventjes snel in elkaar gestoken.

Volgens mij is de topicstarter voorzien van genoeg voorbeelden?

Mvg,
    L.Kok

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!