Auto praktijk examen

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Gezakt :( op 1 ding en ook nog eens in de laatste straat.


    Een kind die wil oversteken in eens ik zag hem maar mijn examinator keek naar mij, ik wil remmen want het kind draait in eens naar de zebrapad.
    ik trap op de rem maar hij was net iets sneller en dat was dus een ingreep volgens hem volgens mij rij instructeur was het goed wat ik deed, maar een examinator staat boven hem.


    dus gezakt. en het voelt k*t omdat ik dat kind wel zag en remde.

  • Gezakt :( op 1 ding en ook nog eens in de laatste straat.


    Een kind die wil oversteken in eens ik zag hem maar mijn examinator keek naar mij, ik wil remmen want het kind draait in eens naar de zebrapad.
    ik trap op de rem maar hij was net iets sneller en dat was dus een ingreep volgens hem volgens mij rij instructeur was het goed wat ik deed, maar een examinator staat boven hem.


    dus gezakt. en het voelt k*t omdat ik dat kind wel zag en remde.


    Balen! :evil: .


    Wanneer heb je her?

  • Next time verder voor je uit kijken :) het probleem bij mensen die in een auto rijden is dat ze dingen veel te laat waarnemen vooral bij zijstraatjes... dingen zien en dingen daadwerkelijk waarnemen zijn 2 verschillende dingen. Ik ben nu bezig met mijn motor rijbewijs en 9/10x denkt de automobilist dat ik een fietser of brommer ben omdat dat bekend is, maar hij neemt niet waar dat ik zeker 10-20km/h sneller rij dan een fiets of brommer op wegen waar je bijvoorbeeld 50km/h mag.


    Verder moet je denken aan de mogelijkheden niet aan de problemen, ookal klinkt dit misschien wat wazig. Al zie je een kind en je denkt aan problemen die je tegen kunt komen kun je er rustig 4 of 5 opnoemen/verzinnen, maar al zie je een kind en denk je aan jouw mogelijkheden heb je maar 2 opties, hij steekt over en je remt of hij doet niks dus je rijdt door...

  • Spijtig! Ik was ook de eerste keer gebuisd, en vorige maand heb ik mijn rijbewijs dan wel gehaald toen ik voor de 2de keer ging.. Als dit jouw enige fout was, zal het volgende keer wel zeker lukken!

  • Erg kloote dat je gezakt bent.


    Ik heb er zelf ook 3x over moeten doen, waarbij ik de eerste 2 keer ook vervelende dingen had.



    1) Rijexaminator was geirriteerd toen we begonnen, en liet me inparkeren op een plek waar geen plek vrij was of niet mocht parkeren. Vervolgens had ik de auto aan de zijkant vna de weg gezet (file parkeren?), maar was niet goed volgens hem, en ben hierop gezakt.


    2) Toen we bij het CBR weg reden, bleek er een spoorweg overgang kapot te zijn, hij bleef stil staan maar kwam geen trein aan. We stonden in een klein filetje, redelijk dicht bij de overgang waar we auto's over zagen steken (tussen de slagbomen door). De examinator zei tegen mij dat ik dit niet mocht doen, en hij belde vervolgens de politie om te vertellen dat de situatie gevaarlijk was. Hij is ongeveer 15 minuten bezig geweest met telefoneren met de politie die op een gegeef moment zei dat de treinmachinisten dit wisten en hier erg traag reden. We moesten er maar zelf langs komen zieden ze.
    Naja, de examinator wou niet tussen de slagbomen door, en ik moest hierop door de berm heen, het fietspad op, om vervolgens terug te rijden. Zo gezegd zo gedaan, ik reed door de berm en reed (stapvoets) over het fietspad heen. Hier reed ik niet sneller want er reden erg veel fietsers om me heen en was bang dat ik er één voor z'n fikker zou rijden. De examinator (nog boos van het gesprek met de politie) begon 'te zeuren' dat ik harder moest rijden, waarop ik hem uitlegde dat ik dit niet wou vanwege de fietsers. Nu had ik no ongeveer 5 minuten over van m'n examen, en moest ik alles nog even snel laten zien. Hierdoor voelde ik me nog opgefuckter, maar legde alles nog redelijk af. Later, tijdens het gesprek, kreeg ik te horen dat ik gezakt was omdat ik o.a. geen goede inzicht tonen omdat we volgens hem harder hadden moeten rijden op het fietspad. Uiteraard werd bij dit gesprek de nodige woordenwisseling tussen mij en mijn rij instructeur en de examinator gevoerd (<- netjes verwoord denk ik? :P). maar uiteindelijk kan je er vrij weinig tegen doen, aangezien je bij wijze gewoon geen voet hebt om op te staan in geval van een juridische zaak.


    Gewoon je best blijven doen en niet opgeven, uiteindelijk haal je het wel. Of het nou de eerste keer is, of de 5e keer. Gewoon je best blijven doen!

  • Dat klopt, ik heb naderhand ook nog overwegen om de rechtsbijstand in te schakelen i.v.m. het feit dat ik 80% van m'n tijd kwijt was aan wachten.. (waar je dan mooi ff 200 euro voor neer tikt).
    Probleem was alleen dat ik veder niks kon bewijzen of iets dergelijks, en besloot 't maar gewoon te laten zitten.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!