3 tabellen samenvoegen

• Ik heb een probleem.
    Ik heb een script met een overzicht met alle projecten, als er op meer informatie op 1 zon project wordt geklikt moet er alle informatie van het project komen met daarin titel, omschrijving, afbeelding en een bijlage.
    Er moeten 3 tabellen samenkomen en geprint worden ( NIET ALLE AFBEELDINGEN DIE IN DATABASE STAAN, ALLEEN DIE VAN HET BIJBEHORENDE PROJECT)

Mijn database ziet er als volgt uit:
    ============
    projecten
    ============
    projecten_id
    project_titel
    project_korteomschrijving
    project_langeomschrijving
    item_id
    bestand_id

============
    project_afbeeldingen
    ============
    item_id
    project_afbeeldingen

============
    project_bestanden
    ============
    bestand_id
    project_bestand

Dan heb ik de volgende code (om te testen of die wat uit verschillende tabellen haal)

Hij laat wel de project_titel en project_langeomschrijving weergeven worden, alleen de afbeeldingen doet het niet..
    Ik ben radeloos!? wie verlos me en word mijn held.

• Om dit te doen zou ik inderdaad een join gebruiken. Ik gebruik een LEFT JOIN ipv een INNER JOIN om ervoor te zorgen dat ook projecten zonder bijlages en zonder afbeeldingen toegestaan zijn.
    Hier de code:

Nou bevat $projecten per project ook alle afbeeldingen en bijlages.
    Dan moet je alleen nog even je normale code aanpassen op afbeeldingen. Ik weet zo even niet meer of je nou dan 3 rijen krijgt als er 3 afbeeldingen zijn of 1 rij met als 1 van de variabelen een array met 3 rijen voor de afbeeldingen, maar het is gewoon een simpele kwestie van normaal door de rijen heen lopen en dan de dingen laten zien.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!