Aandeel facebook -31%

• Een jaar na de beursgang staat het aandeel van het bedrijf Facebook nog steeds 31% lager dan bij de opening.
    Op zich is dat goed nieuws, want ze hebben tot -54% gestaan.
    De beursgang is gestart op 38 dollar per aandeel, op de bodem stonden ze 17,73 dollar.

Wat denken jullie, gaan ze terug stijgen?

Persoonlijk denk ik van niet, want in verschillende landen begint voor het eerst ooit het aantal facebook bezoekers terug te dalen. Zouden ze over hun hoogtepunt zijn?
    Zoja, wat komt er in de plaats?

Ps: Google+ komt binnenkort met een nieuw design - ik ben benieuwd wat dat gaat geven.

• Google+ wordt het in ieder geval sowieso niet, ik ken persoonlijk zelf bijna NIEMAND met google+ terwijl ik het zelf wel heb. Maar niemand van mijn contacten althans uitgezonderd een paar dan gebruiken google+..

Facebook zal niet gauw zo hard teruglopen als we zelf allen denken. de community is gigantisch groot en het wordt tegenwoordig echt OVERAL gebruikt bijna voor inloggen of andere activiteiten.

Dus mijn antwoord; Ja facebook gaat terug stijgen!

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• Ben het met ZiraX eens, een kleine daling betekend helemaal niks, ik zie Google+ nou niet echt stijgen of populair worden.
    Heb zelf Google+ geprobeerd maar vind het een beetje onhandig overkomen, Facebook is daarin tegen wat makkelijker te begrijpen.

Dus ik denk ook dat Facebook zeker terug gaat komen.

• Wat betreft social media loopt Google gewoon achter de feiten aan. Hyves ging weg omdat het overgenomen werd door TMG en omdat Hyves kinderachtig overkwam en Facebook internationaal is en gewoon fijner/beter werkt.

Google+ komt als mosterd na de maaltijd nog even langs. Het is per definitie niet slechter dan Facebook, maar omdat iedereen al Facebook heeft, heeft niemand zin om nog een ander programma te gaan gebruiken (als het toch goed werkt en iedereen die je kent Facebook gebruikt waarom dan gaan overstappen?).

Ik denk dat Facebook de koers zal gaan stijgen, tenzij ze die advertentie update gaan doorvoeren waarbij de ads letterlijk tussen je berichten komen. Als dat gaat gebeuren zullen er zeker mensen weggaan bij Facebook (zeker als het storend is tijdens het gebruik) en misschien Google+ gaan gebruiken. En dat loopt natuurlijk slecht op de beurs.

• Ik denk dat Facebook hard gaat dalen en de bezoekers langzaam afneemt. Ik zie ook steeds minder mensen actief met Facebook bezig zijn. Persoonlijk denk ik dat Google+ een grote doorbraak krijgt binnenkort. Nu gebruiken nog weinig mensen het. Maar Google pusht er zo hard op door dat het vroeg of laat een doorbraak moet zijn.

• Ik denk dat Facebook hard gaat dalen en de bezoekers langzaam afneemt. Ik zie ook steeds minder mensen actief met Facebook bezig zijn. Persoonlijk denk ik dat Google+ een grote doorbraak krijgt binnenkort. Nu gebruiken nog weinig mensen het. Maar Google pusht er zo hard op door dat het vroeg of laat een doorbraak moet zijn.

Ik denk er zoo ook over

• Daar denk ik anders over. Ik ga nooit en te nimmer naar Google+. Alleen al omdat Google Inc. erachter zit zal voor mij een goede reden zijn om daar niet al mijn privé dingen te posten. Niet dat Facebook nou zo'n super privacy beschermend bedrijf is, maar door het feit dat Google+ op zoveel terreinen actief is en je gegevens daardoor op zoveel manier kan ge- en misbruiken ligt mij Google niet lekker in de maag.

Moet je voorstellen, straks "like" je de "Durex" pagina en dan krijg je super veel Durex reclames, of je plaatst "Lekker uit geweest en gefeest" en Google laat je alcohol afkick advertenties zien op alle websites die Google Adsense gebruiken. Nou leuk is dat maar niet heus.

• Leden die melden dat google+ een doorbraak gaat maken, marktkennis is niet een van jullie beste vakken of wel?

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• Leden die melden dat google+ een doorbraak gaat maken, marktkennis is niet een van jullie beste vakken of wel?

Maar voor Facebook was het een bedrijf die graag de beurs op wou.
    Natuurlijk voor de winst.

In Nederland was het gewoon voor de fun zoals je bij Youtube zag.
    Eerst was het een hype in Nederland bij de jongeren om Hyves te hebben.
    In België was het Netlog tot 2009.
    Na 2009 was het allemaal Facebook. Raar toch?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!