Nieuwe videokaart pakt hij niet goed

  • Hallo,


    Ik heb dus al aardig lang dit probleem, maar nu wil ik het echt eens oplossen, en vraag ik jullie om hulp.
    Een tijdje geleden heb ik een NVIDA GeForce 8800 GT videokaart van me oom gekregen, deze is beter dan de videokaart die ik nu op dit moment heb, dat is een AMD Radeon HD 6550D.


    Het probleem dat ik nu echter ondervind is dat als ik me PC opstart onder de NVIDA GeForce 8800 GT, ik geen beeld krijg tot windows start, pas dan krijg ik beeld.
    Dit is voor mij erg hinderlijk, aangezien mijn PC veel opstartproblemen heeft (elke keer bij het opstarten krijg ik wel een BSOD of startup repair) dus zou ik dit graag willen oplossen.


    Ik heb al in me BIOS gekeken, ook bij de advanced options, maar ik kan echt niks vinden kwa het opstarten.
    Hij is volgens mij wel gewoon goed geïnstalleerd, want de device manager vind beide videokaarten.


    Zou iemand mij kunnen helpen?



    Verdere informatie


    Moederbord: ASUS f1a75-m LE
    Processor: AMD A8-3870 APU (with Radeon HD graphics staat er dan nog bij onder de device manager)



    Zou iemand mij even willen helpen? :love:

  • Het kan zijn dat je computer drivers vast lopen op de Nvidia kaart.
    of je computer gebruikt nu te veel energie dan die eigenlijk kunt geven.
    of je moederbord ondersteund de kaart niet.



    Dat de processor amd is maakt niet zo heel veel uit.

  • Nvidia werkt met eigen software die je er nog apart op moet zetten.
    Heb je dit ook gedaan? Want dat zou misschien je probleem kunnen verhelpen.


    Ik heb onder me taakbeheer een "NVIDIA settings" aanstaan, en de drivers zijn geïnstalleerd. Ik weet niet of je dat bedoeld?


    eeyk, zodra windows start heb ik wel gewoon beeld en loopt alles goed, de videokaart werkt ook gewoon perfect.

  • Het kan zijn dat je computer drivers vast lopen op de Nvidia kaart.
    of je computer gebruikt nu te veel energie dan die eigenlijk kunt geven.
    of je moederbord ondersteund de kaart niet.



    Dat de processor amd is maakt niet zo heel veel uit.


    Hebben we ook een Nvidia Configuratie scherm?
    Misschien staan de instellingen verkeerd.


    Die heb ik ook ja. Kan hem alleen nu niet opstarten omdat ik op me andere videokaart ziet.
    Is er iets wat ik daarin aan moet passen?

  • Zoals bij kaart wissel en dat heeft Nvidia standaard zal er in het config het een en ander aangepast moeten worden wil Windows daar op reageren. Dit valt volgens mij ook intern zonder Nvidia op te lossen maar is niet aan te raden.


    Je zal toch alles naar jou wensen in het config systeem moeten instellen.
    Ook zal een opdracht in CMD gedaan moeten worden voor een nieuwe Video kaart van Nvidia.
    Hiervoor moet een oproep gedaan worden.


    Ben ik nog een beetje duidelijk of??

  • Zoals bij kaart wissel en dat heeft Nvidia standaard zal er in het config het een en ander aangepast moeten worden wil Windows daar op reageren. Dit valt volgens mij ook intern zonder Nvidia op te lossen maar is niet aan te raden.


    Je zal toch alles naar jou wensen in het config systeem moeten instellen.
    Ook zal een opdracht in CMD gedaan moeten worden voor een nieuwe Video kaart van Nvidia.
    Hiervoor moet een oproep gedaan worden.


    Ben ik nog een beetje duidelijk of??


    Ik kan me weg niet echt vinden in het configuratie scherm.
    En ik ben inderdaad nog een belangrijke detail vergeten, de AMD Radeon HD 6550D zit onboard.


    Ik heb echter al zovaak in de BIOS lopen zoeken maar ik kan niks vinden wat betreft de videokaart.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!