Update Fout 1

• Hoi, ben bezig met een blackjack maar loop tegen een probleem aan, krijg steeds Update Fout 1.

Zie hieronder mijn php code.

SQL
    mysql_query("UPDATE `[blackjack]` SET owner='". $data->login ."',inzet=0,kaart=0,dealer=0 WHERE land=". $data->land) or die('Update Fout 1');
    		mysql_query("UPDATE `[blackjack]` SET `belcredits`=`belcredits`-'250' WHERE `login`='". $data->login ."'");

Ik weet niet wat ik hier moet invullen, wat er nu staat is dus fout.

SQL
    inzet=0,kaart=0,dealer=0

Ik kan kiezen uit:

ID
    Login
    Inzet
    Kaart
    Kaartpic
    Aas
    Dealer
    Dealerpic

Alvast bedankt ik kom er niet uit.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Dag Jeroen,

1 id bigint(20) Nee Geen AUTO_INCREMENT
    2 login varchar(150) latin1_swedish_ci
    3 inzet int(255) Nee 0
    4 kaart varchar(255) latin1_swedish_ci Nee
    5 kaartpic varchar(255) latin1_swedish_ci Nee
    6 aas varchar(255) latin1_swedish_ci Nee
    7 dealer varchar(255) latin1_swedish_ci Nee
    8 dealerpic varchar(255) latin1_swedish_ci Nee

NEE = hoort bij kopje LEEG
    GEEN EN 0 = hoort bij kopje STANDWAARDE
    AUTO_INCREMENT = hoort bij kopje EXTRA

Dit is precies wat er staat, hier zou ik dus iets uit moeten kiezen neem ik aan, maar ik weet niet welke van de 8.

Alvast bedankt,
    Philip

• PHP
    mysql_query("UPDATE `[blackjack]` SET owner='". $data->login ."',inzet=0,kaart=0,dealer=0 WHERE land=". $data->land.") or die('Update Fout 1');

probeer dit eens

• Probeer dit eens:

Code
    mysql_query ("UPDATE `[blackjack]` SET owner='" . $data->login . "',inzet=0,kaart=0,dealer=0 WHERE land='" . $data->land . "') or die ('<strong>Update Fout 1:</strong><br />' . mysql_error ());

Let op je fout afhandeling..
    Je kijkt alleen of de functie gelukt is, zo ja pirma.. zo nee, die met foutmelding Update Fout 1. Het enige wat je hier uit kan halen is dat de query niet goed is gegaan. Maar wat is er fout gegaan? Kloppen de variables wel die je in de query gebruikt? Begin een uitgebreide fout afhandeling te maken, deze problemen zijn namelijk zelf heel simpel op te lossen als je weet wat er fout gaat.

• Dag Martens,

Mijn mysql klopt wel, het is mij bij 'reizen' ook gelukt, en doe dit op dezelfde manier.

Ik weet alleen niet wat ik hieronder moet invullen.
    inzet=0,kaart=0,dealer=0

• Hallo,

Query klopt dus niet. Anders krijg je die melding niet. Print de query eens uit en voer deze uit in phpMyAdmin voor mogelijk een betere beschrijving.

Als jij al niet weet wat daar moet, hoe moeten wij dat dan wel weten? Het is jouw spel.

Mvg,
    Tim

• Helaas, het werkt allemaal niet.
    Zie hier mij complete koop.php

#Optie Luchthaven Kopen WERKT 100%, dus zou het ook voor blackjack moeten werken.

• Kijk is in je database (met name op spellingsfouten) of het volgende bestaat:

Een tabel genaamd `[reizen]`
    Een aantal kolommen erin:

1. `owner`
    2. `geld`
    3. `winst`
    4. `klanten`

Uiteraard zonder `
    ---

Als dit bestaat dan kan je kijken naar de invoeren $data en overige gegevens.

• Hallo Kroepjes.

Hierbij heb ik naar jou script gekeken met mijn script programma.
    De eerste fout is de eerste op de laatste regel.
    De afsluiting PHP.

Deze had je zo <?PHP.
    Dat is openen en niet sluiten.

Tevens sluit je in regel 37 en open je weer PHP in regel 38.

Ik heb maar even je script een beetje aangepast.
    Voor vragen over de verandering en waarom ik dat heb gedaan graag een PB.

Hopelijk kun je nu al weer wat verder

• Geachte Maikel,

Bedankt voor uw tijd en werk, maar het werkt nog steeds niet.
    Krijg nu onderstaande error:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/philisb20/domains/crimewars.nl/public_html/koop.php:2) in /home/philisb20/domains/crimewars.nl/public_html/inc/config.inc.php on line 3
    Update Fout 1

• Hallo,

Probeer eens via phpMyAdmin dezelfde query uit te voeren.

@Cake & Kroepjes:
    Een crime spel beginnen zonder kennis van php(of een andere webtaal zoals Java) is nooit wijs. Als je wilt leren programmeren zijn er betere methodes. Een kant een klare crimespel vol met fouten is niet de beste omgeving.

Mvg,
    Tim

• @Kropjes

Anders:

- Type na de $data fetch object (regel 12-13) | echo $data->land;
    - Ga naar [reizen] klik Verkennen en kijk of er een ingevoerde rij is met `land`= Uitvoer die je bij $data->land kreeg

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!