Hackers dreigen Nederlandse dienstverlening plat te leggen

• Een groep hackers eist dat de Nederlander Sven K. wordt vrijgelaten, anders volgt de zwaarste DDos-aanval ooit. Dit zegt internetjournalist Brenno de Winter tegen BNR. K. is opgepakt omdat hij wordt verdacht van betrokkenheid bij de grootste DDos-aanval in de geschiedenis.

“We zouden dit dreigement wel serieus moeten nemen”, zegt De Winter. Volgens de internetjournalist gaat het om professionele hackers die zeer grote hoeveelheden data kunnen generen waardoor sites eenvoudig uitgeschakeld kunnen worden.

Opgepakt in Spanje
    ‘De 35-jarige Nederlander Sven K. wordt verdacht van ongekend zware aanvallen op de non-profitorganisatie Spamhaus, waar anti-spamdatabases worden beheerd’, schrijft het OM. 'Deze zogenoemde DDoS-aanvallen werden vorige maand ook op partners van Spamhaus in de Verenigde Staten, Nederland en Groot-Brittannië uitgevoerd. De aanvallers maakten daarbij gebruik van vervalste IP-adressen.'

Sven K. woont in Barcelona. De woning van K. is inmiddels doorzocht, de Spaanse politie heeft daarbij computers, gegevensdragers en mobiele telefoons in beslag genomen. K. wordt binnenkort overgebracht naar Nederland.

Cyberbunker
    Sven K. is eigenaar van de Nederlandse provider Cyberbunker. Het bedrijf zou de ongekend grote DDos-aanval hebben opgezet omdat Spamhaus de provider op zijn zwarte lijst heeft geplaatst. Sven K. ontkende eind maart dat zijn onderneming achter de aanval zit. Wel zouden sympathisanten van de onderneming, zoals de actiegroep Stophaus, een cyber-attack uitvoeren. “het is niet Cyberbunker die de aanvallen doet, het is The Stophaus-groepering. Dat is een consortium van mensen die in het verleden en heden hinder ondervonden hebben van Spamhaus.”

iDeal en DigiD
    Er zijn geen aanwijzingen dat er een verband is tussen de aanval op Spamhaus en de cyberaanvallen op banken, iDeal en DigiD.

“Beide type aanvallen zijn zeer professioneel en gelijkvormig van aard, maar het is te kort door de bocht om hem aan te K. aan te wijzen als verdachte van de aanvallen op de banken”, legt De Winter uit.

Bron:http://www.bnr.nl/nieuws/882824-1304/nederlander-opgepakt-om-historische-ddos-aanval

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • "grootste DDos-aanval in de geschiedenis"

Haha, dan heb je wel een enorm groot botnet nodig wil je dat voor elkaar krijgen.

Naar mijn mening zijn dit puur kindertjes die het leuk vinden om andere mensen of bedrijven te zieken. Erg vervelend en uiterst kinderachtig. Als je 't mij vraagt, mogen de daders (als deze worden gepakt) hard aangepakt worden en bestraft worden met o.a. gevangenisstraffen.

Haha, dan heb je wel een enorm groot botnet nodig wil je dat voor elkaar krijgen.

Naar mijn mening zijn dit puur kindertjes die het leuk vinden om andere mensen of bedrijven te zieken. Erg vervelend en uiterst kinderachtig. Als je 't mij vraagt, mogen de daders (als deze worden gepakt) hard aangepakt worden en bestraft worden met o.a. gevangenisstraffen.

Als het dezelfde zijn achter die eerdere aanvallen, en volgens mij zijn ze dat ook, dan is die bedreiging niet niks.
    Zeker niet dat ze puur kindertjes zijn;)

• M.Martens als ze de Nederlandse dienstverlening gaan aanvallen moet je denken aan de overheids websites. Zoals DigiD bijvoorbeeld. Denk niet dat de "normale" websites hierdoor getroffen kunnen worden. Behalve als ze op dezelfde servers draaien wat ik betwijfel als het gaat om de overheid.

Kuch, Pardon? Ik weet niet hoor maar dit zijn echt geen kindertjes mocht je dat soms denken. En als je er met een ander oog naar kijkt is het ook zeer zeker niet kinderachtig. Ja het is misschien voor het volk vervelend, maar het is in veel gevallen wel effectief. Al die bullshit van brein. *** Tim Kuik, Jammer dat je geen ddos op zijn lichaam of leven kan uitvoeren. Als hij Koning zou zijn leefden we in een dictatuur!

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• L.Groot
    Omdat het niet eens bewezen is dat hij hierachter zit, het is alleen zijn netwerk niks is bewezen dat hij daadwerkelijk de opdracht gegeven heeft.
    Als er vanuit jou netwerk een aanval wordt gepleegd ben jij ook per direct schuldig ?

Als ze de grootste aanval in de geschiedenis plegen betwijfel ik of dit dreigementen zijn, alleen al hoeveel gezeik er momenteel op internet is betwijfel ik ten zeerste dat dit om "losers" en/of "kindjes" gaat...
    Ik zou dit dus niet onderschatten want dan kan je nog flink op je bek gaan.

• In Nederland en in vele andere rechtstaten heeft de politie toestemming om burgers die ervan verdacht worden een strafbaar feit te hebben gepleegd op te pakken en voor een aantal dagen vast te houden. Als ze iemand langer vast houden dan een xx aantal dagen is het Ministerie van Justitie wettelijk verplicht een vergoeding voor het aantal teveel dagen te verstrekken.

Het feit dat er meteen gedreigd wordt bevestigd in ieder geval al genoeg :).

• L.Groot Klopt weinig van...

Bron: http://www.rijksoverheid.nl/on…n-een-strafbaar-feit.html

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!