Hallo, ik heb een maffia site en zou graag willen dat ik alleen via mijn IP adres kan inloggen op mijn account. Dus dat als ik bijvoorbeeld bij een kennis op visite ben dat ik daar dan niet kan inloggen omdat het IP adres niet goed is, omdat het dan alleen via mijn IP kan. Weten jullie hoe ik dat zou moeten doen?
Inloggen
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
-
Maar het gaat om een account dit laat bijvoorbeeld een pagina zien voor een bepaald IP en op andere IP's niet.
-
Kan je nog steeds Fils zijn oplossing gebruiken.
-
Ik ben niet zo goed in scripten, kan het wel maar dit is nog een beetje ingewikkeld. Dus hoe moet ik dat gebruiken dan want zoals ik het zie is dit om een pagina te laten zien voor het IP wat je invult.
-
bij de xxx IP natuurlijk.
-
Ja dat snap ik natuurlijk wel.
-
Als iemand registreert voor de eerste keer zet je gewoon dat IP in de database. Als hij/zij op de pagina komt kijk je of de IP-adressen corresponderen, zoja stuur je hem/haar door. Zo nee, laat je hem/haar onieuw inloggen.
-
Als iemand registreert voor de eerste keer zet je gewoon dat IP in de database. Als hij/zij op de pagina komt kijk je of de IP-adressen corresponderen, zoja stuur je hem/haar door. Zo nee, laat je hem/haar onieuw inloggen.
Niet slim.
Je gaat naar een vriend en je kan niet inloggen, dat is balen.
Dit vind ik een slecht idee! -
Waarom werk je niet gewoon met een level niveau op gebruiker, stel gewoon in dat standaard geregistreerde bezoekers het nog niet mogen zien.
Bijvoorbeeld:
- Administrator
- Programmeur
- Beta
- UserZo kan je in de code van je login pagina bepalen welke niveau's wel en niet mogen inloggen op welk adres dan ook ?
-
Ook kan je meerderen wachtwoorden instellen.
Het script weet ik zo niet. -
Ik bedoel dus juist als me website online staat, maar als ik dus ergens anders ben wil ik niet kunnen inloggen op mijn account via andere IP adressen alleen via me eigen IP.
-
Dan is de eerste oplossing geschikt maar als je een dynamisch IP hebt is het nutteloos, tevens kan iemand je IP simpel spoofen.
-
Wat je ook kan doen is gewoon zorgen dat jij alleen kan inloggen...
-
Niet slim.
Je gaat naar een vriend en je kan niet inloggen, dat is balen.
Dit vind ik een slecht idee!Hij vraagt een oplossing voor zijn vraagstuk, ik geef hem dat. Dit is geen suggestie o.i.d.
Als je een beetje kan lezen, dan zie je dat ik zeg: "Zo nee, laat je hem/haar opnieuw inloggen." Dus je argument is hierbij overhoop geschoten.Daarbij zegt meneer letterlijk:
CitaatDus dat als ik bijvoorbeeld bij een kennis op visite ben dat ik daar dan niet kan inloggen omdat het IP adres niet goed is, omdat het dan alleen via mijn IP kan. Weten jullie hoe ik dat zou moeten doen?
Lees de volgende keer eerst, voordat je "zó nodig" een reactie moet geven.
-
Hij vraagt een oplossing voor zijn vraagstuk, ik geef hem dat. Dit is geen suggestie o.i.d.
Daarbij zegt meneer letterlijk:Lees de volgende keer eerst, voordat je "zó nodig" een reactie moet geven.
Zoals bij bovenstaand bericht al staat.
We wijken af van de vraag.@TS.
Is probleem al opgelost of niet? -
M. Martens, lees mijn reactie nog een keer. Ik heb hem even aangepast.
-
Vanaf nu graag weer ontopic. Elkaar aanvallen op reacties zit de TS niet op te wachten.
-
Heel simpel een wachtwoord systeem bouwen.....
PHP
Toon Meer<?php if ( isset( $_POST['submit'] ) AND isset( $_POST['test'] ) ) { if ( $_POST['test'] == 'MIJNWACHTWOORD' ) { $_SESSION['admin_ingelogd'] = '15985666'; // dus een 2e wachtwoord die je dan navraagt bij anderen echo '<a href="?pagina=bla">Klik hier om in te loggen!</a>'; } } ?> <form method="post"> <input type="password" name="test" value="" /> <input type="submit" name="submit" value="Toegang aanvragen!" /> </form>
Bij elk pagina van admin paneel ga je dan na of de sessie al bestaat en anders invullen. (er kunnen fouten in zitten; heb het net hier getypt)
Zie het als een tweede wachtwoord en dus een goed alternatief bij een dynamische IP adres.
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!