Beste,
Ik probeer een value te gebruiken in een input maar dit lukt niet ik heb verschillende manieren geprobeerd:
Maar het wil me echt niet lukken.
Beste,
Ik probeer een value te gebruiken in een input maar dit lukt niet ik heb verschillende manieren geprobeerd:
Maar het wil me echt niet lukken.
Hallo,
Wat krijg je te zien?
Je weet dat HTML geen php is?
Mvg,
Tim
Ik krijg bijvoorbeeld alleen dit : $activationcode
<input type="hidden" style="width:300px;" name="activationkey" value="$activatiecode">
Dat werkt gewoon
Zoals er al honderd keer tegen je is gezegd, ga de basis van PHP leren en waarschijnlijk ook nog HTML/CSS.
EDIT:
Ik zag net dat je een reactie had geplaatst. Doe dit eens:
<input type="hidden" style="width:300px;" name="activationkey" value="<?php echo $activatiecode; ?>">
Hallo,
Oftewel:
Je gebruikt geen php om de waarde te weergeven.
Mvg,
Tim
Hallo,
Zeer interessant dat dat nog niet werkt *hint hint*
Mvg,
Tim
Sorry maar zie echt niet wat ik fout doe?
Wat is er dan fout aan ?
Dat de code niet werkt ik heb deze code:
public function activationsucces() {
require ('inc/config.php');
$username = $_POST['username'];
$activationkey2 = $_POST['activationkey'];
if($activation = $mysqli->query("SELECT activation_key FROM users WHERE username='.$username.'")) {
while($row = $activation->fetch_assoc()) {
echo '' . $row['activation_key'] . ' test3';
}
echo 'test2';
}
echo 'test1';
}
Toon Meer
dit is mijn function maar hij echo't test1 dus het werkt niet?
Stop nu alsjeblieft eens met deze onzinnige topics! Ga eerst eens de basis van php leren (codecademy.com).
Dat weet ik maar ik heb deze site toch echt nodig.
@EDIT
Ik ben het nu ook aan het leren maar zou iemand mij ook kunnen verder helpen?
ditismenno
Spijt me maar ben het ook met Cas eens, je vraagt gewoon teveel om zelf te kunnen programmeren.
Ga eerst eens de basis van PHP leren, dan kom je echt veel verder dan voor elk dingetje een topic aan te gaan maken.
Tip:
- Leer nette foutafhandeling, mooie blog op icts is: MySQL query foutafhandeling
- Laat PHP alle fouten eruit gooien, op die manier krijg je vaak een foutmelding welke je weer kan opzoeken.
- Gebruik PHP.net daar wordt alles heel netjes uitgelegd wat het kan en doet.
Zoals je momenteel bezig bent ga je het gewoon niet ver schoppen, en anders zal je iemand in moeten huren.
Toon Meerditismenno
Spijt me maar ben het ook met Cas eens, je vraagt gewoon teveel om zelf te kunnen programmeren.
Ga eerst eens de basis van PHP leren, dan kom je echt veel verder dan voor elk dingetje een topic aan te gaan maken.
Tip:
- Leer nette foutafhandeling, mooie blog op icts is: MySQL query foutafhandeling
- Laat PHP alle fouten eruit gooien, op die manier krijg je vaak een foutmelding welke je weer kan opzoeken.
- Gebruik PHP.net daar wordt alles heel netjes uitgelegd wat het kan en doet.
Zoals je momenteel bezig bent ga je het gewoon niet ver schoppen, en anders zal je iemand in moeten huren.
Ik leer nu ook php van de codecademy
En ben al bij hoofdstuk 6/11
dit kan een voorbeeld zijn:
public function activationsucces()
{
require ('inc/config.php');
$username = $_POST['username'];
$activationkey2 = $_POST['activationkey'];
/* De query om te kijken of de gebruiker en code bestaat */
$Controleer = $mysqli->query("SELECT activation_key FROM users WHERE username='.$username.'");
/* Controleer of er een code is met die gebruikersnaam. */
if(mysql_num_rows($Controleer) > 0)
{
$activation = $mysqli->query("SELECT activation_key FROM users WHERE username='.$username.'");
/* Er is een gebruiker met die code gevonden, laat het hieronder zien */
while($row = $activation->fetch_assoc())
{
echo '' . $row['activation_key'] . ' test3';
}
}
/* Er is geen gebruiker gevonden met die code, laat foutmelding zien */
else
{
echo'Deze code bestaat niet!';
}
}
Toon Meer
Heel erg bedankt Ik keek goed naar deze code heb hem er in geplaats maar krijg 1 error:
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/mennoug23/domains/universal-games.nl/public_html/class/housekeeping.php on line 254
Dus nu zegt hij altijd dat de code niet bestaat?
De code van lijn 254
Dankuwel
raad je mysql eerst aan omdat je geen PHP kan, dan is het een stuk makkelijker, mysqli is moeilijker als je nog geen basis kennis hebt!
Bij een mysql_num_rows warning is het 9/10 keer een fout in de query. Kijk daar eens naar.
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!