video sharing

• Beste,

Ik wil graag een website beginnen met video sharing, dat mensen video's kunnen plaatsen en andere bezoekers kunnen de video's gaan bekijken.

Nou zijn mijn vragen?
    - Hoeveel webruimte heb ik minimaal nodig?
    - Hoeveel kb/mb dataverkeer gaat er ongeveer bij het kijken van een video?

Hopend kunnen jullie helpen.

Met vriendelijke groeten,
    kevin

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hallo,

Hoeveel ruimte:
    Max grootte van een video wat jij toe gaat staan * aantal videos wat je minimaal aan wilt kunnen. (Paar TB aan ruimte lijkt mij dan voldoende)
    Dataverkeer? Ik zou proberen ongelimiteerd te krijgen of op zijn minst paar TB.

Dit is enkel als het wat bezoekers krijgt natuurlijk. En het is een schatting.

Mvg,
    Tim

• Okee top!

Ik heb even wat rond gekeken op het internet en kwam bij antagonist voor "onbeperkt" Schijfruimte en Dataverkeer.

Nu wil ik weten of deze webhosting een beetje te vertrouwen is en kwaliteit heeft.
    Graag hoor ik jullie meningen.

Antagonist website: Klik hier
    Dan webhost pakket: Alles-in-1 Premium

kevin

• Ik had voor de zekerheid een mailtje gestuurd of ik bij antagonist bezig mag met video-sharing, en kreeg dit terug in mijn mailbox:

"Zolang jij degene bent die het beheert mag je een onbeperkt aantal foto's, video's en galerieën plaatsen. Het doel van de geplaatste inhoud moet dienen voor je website, je webhostingpakket is immers geen online opslagruimte. Het is niet de bedoeling dat het een open file-sharing-community wordt waar het grote publiek inhoud met elkaar gaat delen. Tevens mag de geplaatste inhoud vanzelfsprekend geen inbreuk maken op het auteursrecht."

Dus voor wat ik weet mag het?

kevin

• Klopt, in hun voorwaarden staat dat je zelf filmpjes mag toevoegen, maar je bezoekers niet.

Verder zeker oppassen indien je zou gaan voor Amerikaanse hosting met alles onbeperkt, als je een te goedkope hosting neemt, kan het gemakkelijk 5-6 seconden extra duren voordat alle gegevens worden verzonden naar je bezoeker - je site voelt dan heel traag aan.

• Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om een server aan te schaffen die beschikt over redelijke specificaties zodat je zelf je website kunt hosten. Zorg hierbij vooral dat je schijven met genoeg ruimte aanschaft aangezien videos nu eenmaal veel ruimte in beslag nemen.

• Bedankt voor de informatie,

Ik heb nu iets gevonden uit het buitenland: klik hier
    En dan webhost pakket: Yearly Ultimate

Ik heb in de voorwaarden gekeken en als ik het goed las mag je video's, films etc. streamen.

Stukje voorwaarden:

"Byet offers large web space and bandwidth with hosting accounts. By this, we mean space for legitimate web site content and bandwidth for visitors to view it. All files on a domain must be part of the active website and linked to the site. Sites should not contain any backups, downloads, or other non-web based content. We will treat all password protected archive (e.g. zip and rar) files as unacceptable. Multimedia content such as audio and video is acceptable provided it is streamed to the user, links to HTTP download of this content is not acceptable.

Archives of movie files, audio files, zips, rars or any large volumes of files used for downloading / sharing is not allowed."

Zal dit goed zijn voor video-sharing?

kevin

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!