• Beste,


    Ik ben Menno 13 jaar.
    En sta op het punt te beginnen met mijn bedrijf inschrijven bij de kvk.
    Nu weet ik helemaal niet hoe dingen werken dus zit ik met veel vragen.
    Hhoe zit het met de belasting?
    Wat moet ik allemaal regelen?


    Kan iemand me alsjeblief hulp geven?
    Graag via contact op skype.


    sorry dat ik niet goed typ mijn rechterarm zit in het gips.

    TEST ughost nu zelf "Klik hier voor trial"
    Let op:
    -Je pakket eindigd naar 2 weken dan worden ook alle bestanden verwijderd.
    -Je moet een eigen domein regelen (hebben,kopen)

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • 1. Bedrijfsplan klaar leggen, je ouders zijn verantwoordelijk voor jou daden.
    2. Een boekhouder zoeken die elk kwartaal je belasting verwerkt (zijn 4 kwartalen in het jaar).
    3. Een zakelijke rekening openen (en als je slim bent geef de pas aan je ouders, zit veel verantwoording achter).



    Zijn nog wel een aantal punten, belangrijkste om te weten is dat je ouders verantwoordelijk zijn voor jou daden binnen je bedrijf.
    Hou er dus rekening mee dat je niet alleen jezelf hiermee hebt maar ook andere mensen.

  • Over de belasting hoef je je geen zorgen te maken, als je bedrijf per jaar minder dan €1.200 op gaat leveren, hoef je geen belasting over je producten te betalen.. Hoe ik dit weet? Destijds toen ik een bedrijf wildde opstarten heb ik alles goed uitgezocht, Kvk & Belastingdienst gebeld.


    Indien je bedrijf wel meer gaat opleveren dan ben je per betaling van een klant (NIET PER PRODUCT) 21% belasting schuldig..
    Als je nog vragen hebt kun je me evt. een PB sturen


    Groeten,
    Max

  • Maxsz
    http://www.belastingdienst.nl/…leineondernemersregeling/


    Citaat

    3 voorwaarden


    U bent een natuurlijke persoon of een combinatie van natuurlijke personen, zoals een eenmanszaak, een maatschap, een vennootschap onder firma.
    U moet na aftrek van de voorbelasting minder dan € 1.883 btw betalen in een jaar.
    U voldoet aan uw administratieve verplichtingen voor de btw.
    De kleineondernemersregeling geldt niet voor rechtspersonen zoals een bv, stichting of vereniging. De regeling geldt daarom ook niet als één van de maten in een maatschap een rechtspersoon is. Verder krijgt u geen belastingvermindering vanwege de kleineondernemersregeling in een aantal specifieke situaties.

  • Voordat je bedrijf start


    wat de rest zegt met je ouders praten,
    Wij vanaf hier kunnen geen bedrijfs plan maken voor jouw


    omdat het jouw bedrijf is dus moet je zelf alles regelen
    jouw verantwoordelijkheid en van je ouders


    regel eerst maar dat eens ;)

  • Misschien moet je eerst over na denken of het wel nut heeft om via de kvk te gaan werken. Bij de kvk inschrijven is hetzelfde als een kind kan de was doen. Alleen komen er veel meer zaken bij kijken.. Denk aan belastingaangifte (vergeet je dit een keer, betaal je een boete. Dacht 68 euro 1e keer vergeten en welke kan oplopen tot 4600 euro of 10% van de omzet). Ook zalen als de bank moet geregeld worden. Om eerlijk te zijn heb ik nou niet echt de indruk dat iemand van 13 jaar hier de verantwoordelijkheid voor kan nemen en zul je dit, zoals eerder aangegeven, met je ouders moeten doen. Wat tevens ook wettelijk verplicht is.


    Dus nogmaals, waarom zou je je uberhaupt willen inschrijven bij de kvk?

  • Ik begon toen ik 16 jaar oud was en er komen een x aantal zaken bij te kijken.


    1, Bedrijfsplan
    2, KVK inschrijving (Je ouders dienen mee te gaan, gezien ze Verantwoordelijk voor je zijn, en dus automatisch een soort eigenaar worden van je bedrijf(Natuurlijk niet op papier, maar Wettelijk wel.)
    3, Rekening openen bij een bank (En geloof me dit is geen makkelijke zaak, werd bij elke bank uitgelachen omdat ik 16 was, uiteindelijk de Rabobank genomen, die deed niet moeilijk maar ijsde wel bepaalde dingen)
    4, Boekhouding goed op orde houden, doe je dat niet en je krijgt controle dan ben je de sjaak.
    5, Belasting aangifte doen (Elk kwartaal) (Ongeacht of je verlies draait of winst draait)
    6, Elk jaar ben je verplicht jaarcijfers op te laten stellen (Dit dien je door een accountant te laten doen) Ongeacht hoeveel je verdiend heb in het jaar...


    Ga eerst eens zoals vele al zeggen goed met je ouders om tafel, vinden hun het goed etc, bekijk ook de gevolgen voor als het niet loopt en je raakt bijv. Failiet (aan te raden is zo min mogelijk kosten te maken) Stel gezamenlijk een Ondernemersplan op (Met je ouders)


    Als laatste tip kijk beetje op de belastingdienst website en kvk site staat zeer veel informatie op.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!