Domeinnamen (ver)kopen?

• Beste ICT'ers,

Ik vroeg me daarnet af of iemand van jullie misschien ervaring heeft in de handel in domeinnamen.. Hoe herken je een goed domein? Waar registreer je ze het best? Waar verkoop je ze het best? Etc..

Het zou fijn zijn als iemand mij en misschienanderen wat meer uitleg zou kunnen geen en zijn ervarjngen te delen ;)

PS: Dit bericht is mobiel gepost, let dus niet op typfouten etc. ;)

Met Vriendelijke groet
    Sam

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Volgens mij kan je best domeinnamen registreren op hosting sites die bekend zijn en weinig downtime hebben.

het best neem je volgens mij domeinnamen die makkelijk zijn om te onthouden, en ook eindigen op bekende extensies zoals .be .nl .com .net

• Bedankt voor de reactie, maar ik vraag me echt af waarom sommige domeinnamen verkocht worden voor honderden euros en anderen die ik toch even goed vind dan weer verkocht worden voor €10.. En ik heb gezien dat velen bij transip hun domeinnamen halen, is dit de beste? Heb ook gehoord van Versio.. En het gaat puur om welke de beste is ivm kopen en verkopen niet om een eigen site op online te zetten..

• Bedankt voor de reactie, maar ik vraag me echt af waarom sommige domeinnamen verkocht worden voor honderden euros en anderen die ik toch even goed vind dan weer verkocht worden voor €10.. En ik heb gezien dat velen bij transip hun domeinnamen halen, is dit de beste? Heb ook gehoord van Versio.. En het gaat puur om welke de beste is ivm kopen en verkopen niet om een eigen site op online te zetten..

Dit komt doordat sommige domeinnamen woorden bevatten waarin juist vele mensen geïnteresseerd zijn, als voorbeeld domein.nl. Deze zal een hogere waarde hebben dan pietjansen.nl.

Gewoon weg omdat er minder geïnteresseerden zijn voor dat ene domein.

• Domeinen die goed gevonden kunnen worden of al gevonden worden, niche maakt niet veel uit is afhankelijk van wat jij wil doen met het domein.
    Ik kies zelf vaak voor domeinen waar goede zoek termen in zitten zodat ik ze ook makkelijk kan onthouden en niet zomaar vergeet.

Neem als voorbeeld laptop.nl veel mensen die een laptop willen kopen zullen in Google of andere zoekmachines heel snel het woord "laptop" invoeren.
    Nou kan je weer met zoekwoorden spelen als in "Laptop kopen", "Goedkope laptop" etc.

Je moet goed nadenken voor je hem koopt wat jij ermee kan doen en of het echt gevonden gaat worden, Adsense heeft ook een tool waarmee je de zoekwoorden intensiviteit kan testen.
    Stel je voert in "Laptop kopen" geeft Google je een resultaat terug op die 2 woorden hoe vaak er gezocht wordt en of je concurrentie daarop hoog of laag is.

• Ik wil er aan toevoegen dat sommige domeinen er een lock op zit van 1 maand, dit betekend, na koop, dat je een maand moet wachten.

Tevens kijk men naar de lengte en de inhoud van een domein. Zoals Reza al zegt dat is afhankelijk van het type domein. men gaat sneller voor de domein.nl domein dan voor pietjansen.nl, gewoon om het feit dat het woord domein veel op gezocht wordt.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!