• Beste ICt'ers,

Onlangs heb ik enkele artikelen gelezen over "minisites", dit zijn sites over 1 specifiek onderwerp waar je dan a.d.v. reclame geld mee kan verdienen..
    Nu vroeg ik mij af of iemand van jullie hier al ervaring mee heeft en of jullie enkele tips hebben waar ik of iemand anders iets aan heeft als hij met dit soort sites
    zou beginnen, waar je zeker op moet letten etcetc.

Alvast bedankt,
    Sam

• Hey Sam,

Het wordt steeds moeilijker om met mini sites massa's geld te verdienen.
    Vroeger scoorden kleine rommel sites (wordpress-jes) goed in google, tegenwoordig is dit veel minder.

De enige sector waar dit nog een beetje gebeurt is in de reizen sector.
    Ik ken iemand en die maakt een aparte website aan, per stad per land.
    Bv: Bulgarije
    Hij optimaliseert dan heel sterk de SEO etc om zo als eerste resultaat te komen op google.
    Door de reclame verdiende hij met een 50 minisites ongeveer een 500 euro extra per maand.

Door de laatste panda updates van google, zijn zijn inkomsten terug gevallen naar 100 euro en is het niet meer rendabel.

Bovendien moet je er rekening mee houden dat in de reis sector men altijd meer betaald voor advertenties.
    Dus als je dit voor een andere sector doet, werkt het vast nog slechter.

De beste advertentie inkomsten zijn steevast in: dating, banking, reizen, auto's
    Maar daar is al zo veel concurrentie, dat het niet eenvoudig is...

• Dus het is niet echt aangeraden om me hiermee bezig te houden..?
    Is het dan meer rendabel om over 1 onderwerp een uitgebreide site te maken en die dan goed te promoten dan 50 kleine sites te maken over verschillende onderwerpen?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!