unexpected T_VARIABLE

• Hallo allemaal,
    Ik ben bezig met een simpel beursscript maar nu loop ik even vast misschien door mijn ervaring die niet zo super hoog ligt.

Ik krijg de volgende error:

Code
    Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /home/jeroeti93/domains/criminalita.nl/public_html/webmaster/beurs.php on line 54

Je kan het script hier vinden: http://pastebin.com/fkdBbx1b

Zou iemand mij willen en kunnen helpen?

Al vast bedankt :)

• Zou dit de probleem kunnen zijn? Dat je gewoon de ";" vergeten bent..
    van:

Code
    $own = ((($data->aandeel1)*($beurs1->waarde))+(($data->aandeel2)*($beurs2->waarde))+(($data->aandeel2)*($beurs2->waarde))) //spelers beurs waarde

naar:

Code
    $own = ((($data->aandeel1)*($beurs1->waarde))+(($data->aandeel2)*($beurs2->waarde))+(($data->aandeel2)*($beurs2->waarde))); //spelers beurs waarde

Want deze error betekent meestal dat je één van deze tekens bent vergeten: ' ` " ; ( ) { } [ ]
    Corrigeer me maar als ik fout zit, leer ik ook gelijk wat van^^

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Op regel 51 mist een ";" aan het einde.

Verder is het script niet heel erg veilig,is het nogal onoverzichtelijk.
    Wellicht om er meer commentaar in te zetten.

Heb je tips om het te beveiligen dan?? dat onoverzichtelijk weet ik maar daar werk ik langzaam aan, mijn vorige dingen zijn nog erger.

En nu heb ik ineens de volgende errors te pakken

Code
    Notice: Undefined index: bedrijf1 in /home/jeroeti93/domains/criminalita.nl/public_html/webmaster/beurs.php on line 79

Notice: Undefined index: bedrijf2 in /home/jeroeti93/domains/criminalita.nl/public_html/webmaster/beurs.php on line 80

Notice: Undefined index: bedrijf3 in /home/jeroeti93/domains/criminalita.nl/public_html/webmaster/beurs.php on line 81
  • Heb je tips om het te beveiligen dan?? dat onoverzichtelijk weet ik maar daar werk ik langzaam aan, mijn vorige dingen zijn nog erger.

En nu heb ik ineens de volgende errors te pakken

Code
    Notice: Undefined index: bedrijf1 in /home/jeroeti93/domains/criminalita.nl/public_html/webmaster/beurs.php on line 79

Notice: Undefined index: bedrijf2 in /home/jeroeti93/domains/criminalita.nl/public_html/webmaster/beurs.php on line 80

Notice: Undefined index: bedrijf3 in /home/jeroeti93/domains/criminalita.nl/public_html/webmaster/beurs.php on line 81

Zoek op Google op de trim() functie en de mysql_real_escape_string.
    Zoek ook verder op over hoe je formulieren maakt in PHP, aangezien wat jij nu hebt gedaan niet klopt. Ik heb globaal gekeken en kan nergens iets vinden over dat ze wel klikken op het formulier.

Zet achter elke query or die (mysql_error()) of maak een foutafhandeling error. Aangezien je nu heel veel fouten kan maken,leer het niet vanuit een oude crime source,begin vanaf nul en bouw het op. Nu leer je namelijk veel fout.

• Reza ik zag je bericht van, begin niet met een bugged source.
    Dat is niet helemaal waar want het is erg verschillend, de ene leert namelijk veel sneller door bugs te fixen dan vanaf scratch te beginnen. Sinds je dan ook al gelijk de opbouw van scripts ziet en zodra je fouten ziet het dus verbeterd en er dan nog best diep in kunt zitten als je snapt wat ik bedoel.

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Reza ik zag je bericht van, begin niet met een bugged source.
    Dat is niet helemaal waar want het is erg verschillend, de ene leert namelijk veel sneller door bugs te fixen dan vanaf scratch te beginnen. Sinds je dan ook al gelijk de opbouw van scripts ziet en zodra je fouten ziet het dus verbeterd en er dan nog best diep in kunt zitten als je snapt wat ik bedoel.

Hoe weet hij of iets fout is of dat het goed gescript is?
    Beter als hij bijvoorbeeld een boek koopt en het zo leert dan een crime source welke verouderd is

• Controleren en nazoeken waarvan je dus ook weer leert, zo heb ik het ook geleerd.
    Niet alles kan je vanuit een boek of school leren, sommige dingen moet je echt opzoeken.

Inderdaad dat je sommige dingen moet opzoeken maar als TS zegt dat hij het script zelf heeft gemaakt dan heeft hij paar dingen verkeerd geleerd.
    Ik ga inderdaad mee dat je niet alles op school of vanuit een boek kan leren, zelf heb ik dat ook niet gedaan.
    Maar tutorioals volgen en dan het geleerde toepassen en ermee experimenteren vind ik zelf beter dan uit een crime souce het te doen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!